• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glad och nöjd med servicen

Ministern

Founder
2-Faktor
Nu tänker jag anta att det är Tonys tråd du refererar till här och bygga mitt argument runt det.

För jag håller absolut med dig om att forumet inte är en plats för vendettor. Men det var ju inte heller TS idé från början. TS ville i grund och botten endast ha tips, idéer och förklaringar kring hur han kunde gå till väga efter att varit missnöjd med den service han fått.

Sen vet jag att vissa (kanske du) antar att han skapade tråden för att kunna pressa hans AD till en deal han vart nöjd med. Men det är endast något ni antar. Det kanske mycket väl stämmer som du (?) sa att de flesta relativt stora/välkända AD har koll på KS och vad som skrivs om här, men bara för att så är fallet behöver det inte betyda att TS visste om att hans AD skulle se tråden.

Och ifall man verkligen vill beskylla TS så kanske man i alla fall ska ha bevis att backa upp sig med och inte endast antagande och uppfattningar utan någon faktiskt ordentlig grund.

Inser du hur många trådar som startas där syftet är att tvinga fram ett beteende? Om man inte gör det bör man ta sig en funderare..
 

Glusch

Cartier
Inser du hur många trådar som startas där syftet är att tvinga fram ett beteende? Om man inte gör det bör man ta sig en funderare..


Jomen absolut. så förstår jag säkerligen att fallet är. Även om det ekar när man slår på mitt huvud är det faktiskt inte helt tomt i det.

Det jag försöker säga, vilket jag tydligen misslyckas med att förmedla eftersom diskussionen fortfarande pågår, är helt enkelt att precis som att det svenska juridiska systemet (och de flesta utomlands också) bygger på att den anklagande är den som ska bringa fram bevis mot försvararen, tänker jag mig att ungefär detsamma kanske borde gälla här, dock självklart en förenkling.

Massvis med individer anklagar TS utan att ha några som helst belägg för det, vilket är det jag är emot. Det må vara så att TS är årets största skitstövel som gör allt i sin makt för att få tillbaka sina pengar för servicen och sedan en polering på det.. Men tills vi har faktiska bevis för det tänker jag vara riktigt sådär inne och cool och citera något på engelska: "All suspects are innocent until proven guilty"
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag tycker såna här trådar gör ks. "Elaka" pikar mot varandra fram och tillbaka. Ingen idé att vara en kärring över det hela. Det är ju humor ta mig fan :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jomen absolut. så förstår jag säkerligen att fallet är. Även om det ekar när man slår på mitt huvud är det faktiskt inte helt tomt i det.

Det jag försöker säga, vilket jag tydligen misslyckas med att förmedla eftersom diskussionen fortfarande pågår, är helt enkelt att precis som att det svenska juridiska systemet (och de flesta utomlands också) bygger på att den anklagande är den som ska bringa fram bevis mot försvararen, tänker jag mig att ungefär detsamma kanske borde gälla här, dock självklart en förenkling.

Massvis med individer anklagar TS utan att ha några som helst belägg för det, vilket är det jag är emot. Det må vara så att TS är årets största skitstövel som gör allt i sin makt för att få tillbaka sina pengar för servicen och sedan en polering på det.. Men tills vi har faktiska bevis för det tänker jag vara riktigt sådär inne och cool och citera något på engelska: "All suspects are innocent until proven guilty"

Nej TS må vara drabbad, men han använder vårt forum för egen vinning. Konsekvensen av det är att klockindustrin kan dra sig undan för att det är så lätt att råka ut för ett häxbål. Vill man klara sig så får man komma fram och inte bete sig som en ynklig opurtunist. Jag har givit möjlighet för TS att komma fram utan att hela forumet skulle få veta. Detta var dock inte intressant, i min värld har han utnyttjat forumet och solkat ner det.
 

Glusch

Cartier
Nej TS må vara drabbad, men han använder vårt forum för egen vinning.
Undrar dock hur du faktiskt vet det. Det vill säga vad du har för underlag/bevis för det. Tills vi har något faktiskt bevis känns det lite som att svaret är skrivet i stjärnorna.

För övrigt tänker jag nog ta och släppa den här diskussionen nu, klockan är lagom sent på natten och jag känner att jag börjar tappa fokus och oroar mig över att jag stirrar mig blind angående hela situationen. Kan så vara att jag bara behöver en natts sömn för att ha möjlighet att angripa diskussionen från en annan synpunkt och kanske bättre förstå er infallsvinkel.

Jag menar det är ju faktiskt så att om det är någon som borde ha koll på det hela så är det du och om din magkänsla säger dig att TS är en filur som utnyttjar KS för sitt eget bästa så kanske mycket så väl är fallet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Undrar dock hur du faktiskt vet det. Det vill säga vad du har för underlag/bevis för det. Tills vi har något faktiskt bevis känns det lite som att svaret är skrivet i stjärnorna.

För övrigt tänker jag nog ta och släppa den här diskussionen nu, klockan är lagom sent på natten och jag känner att jag börjar tappa fokus och oroar mig över att jag stirrar mig blind angående hela situationen. Kan så vara att jag bara behöver en natts sömn för att ha möjlighet att angripa diskussionen från en annan synpunkt och kanske bättre förstå er infallsvinkel.

Jag menar det är ju faktiskt så att om det är någon som borde ha koll på det hela så är det du och om din magkänsla säger dig att TS är en filur som utnyttjar KS för sitt eget bästa så kanske mycket så väl är fallet.

Jag vet inte om han är en filur, men jag vet att han utnyttjade forumet vetandes eller ovetandes..
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
att det svenska juridiska systemet (och de flesta utomlands också) bygger på att den anklagande är den som ska bringa fram bevis mot försvararen...
Men tills vi har faktiska bevis för det tänker jag vara riktigt sådär inne och cool och citera något på engelska: "All suspects are innocent until proven guilty"

Det är å andra sidan brukligt i svensk (och i de flesta andra länder också) att namnge den man anklagar just i det syfte att personer/företag som inte har med saken att göra inte ska misstänkliggöras.
 

Glusch

Cartier
Jag vet inte om han är en filur, men jag vet att han utnyttjade forumet vetandes eller ovetandes..
Fair point! Vet dock inte om jag skulle anse det som att "ha utnyttjat" om man ej gjort det medvetet men förstår absolut hur du menar.


Det är å andra sidan brukligt i svensk (och i de flesta andra länder också) att namnge den man anklagar just i det syfte att personer/företag som inte har med saken att göra inte ska misstänkliggöras.
Skillnaden är väl dock att TS aldrig hade som uppsåt att skapa tråden i anklagningssyfte. Den avslutas till och med med frågan: "Så hur skulle ni medlemmar ha reagerat om det var er klocka?". Originalposten gav i alla fall mig uppfattningen om att målet var att skapa diskussion, ej anklaga.

Det jag refererade till var snarare:

Anklagare: Folk på forumet --> Försvarare: TS
Ingen grund och bevis för sina anklagelser, dock märks TS fortfarande som skyldig av de flesta.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Va kul!
Gott att vi kan hjälpas åt på forumet. Vem är killen? Skulle behövs hjälp med glasbyte plus service av ETA-verk
 

billo

Cartier
Du missförstod förolämpningen. Den betyder vem bryr sig om vad du tycker.

Japp är med på vilken nivån som gäller här!

Tack för upplysning men håll den för dig själv.

Va tycker du var det ett bra svar? Skulle jag kanske ha sagt jag bryr mig inte håll den för dig själv, var tacket för snällt. Är öppen för feedback från alla sköna stollar här.
 

billo

Cartier
Boris skall jag ta bort sköna och bara skriva stollar?

Lär mig? Du får gärna kalla mig Daniel San så får du vara min mr myagi.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du behöver inte berätta. Pusha inte Micke Ni nu! Låt oss istället glädjas åt att han fick bra och prisvärd kanonservice!

BTW så har jag köpt en ny klocka. Men jag vill inte posta bilder på den eller berätta vad det är jag köpt.
Samma här. Man vill ju inte outa klockmärket på det viset. Blir svårt när den ska ut som dagens senare bara. Får väl tejpa över loggan på nåt sätt. Så man inte outar i onödan ;)
 

billo

Cartier
Vill med tråden lufta några tankar och känslor efter min senaste service. Jag hade en klocka (kronograf, Valjoux 7733) som jag, dumt nog, öppnade och tänkte rucka själv. Det skulle jag inte gjort då jag satte mejseln i balansen och dinkan stendog. Jaja, tänkte jag och la in klockan längst in i skåpet och försökte glömma bort den. Efter ett par månader kom jag ihåg den och började leta efter någon som kunde serva den, en mindre oberoende urmakare eftersom jag ville komma ner i pris.

Jag grävde lite där jag stod, alltså på KS. Frågade runt lite och fick napp. Skickade iväg ett pm och efter ett tag fick jag svar från killen att "jodå, jag kan greja fram en balans, 400 kr kostar den, sen ska jag ha x kr för att sätta i den". Ok sa jag, packade in klockan och skickade iväg den. Efter några dagar fick jag pm från servicekillen där han skriver att det var lite krångligt att få den att gå bra men att han tror han fått till det. Den ska bara gå ett par dagar och sen ska gångavvikelsen mätas och därefter ska den skickas iväg till mig.

Efter några dagar dyker den upp. Den tickar på fint men jag ser en hinna på glaset men efter torkning både med diskmedel och polywatch är hinnan ändå kvar. Jag fotar och pmar servicekillen. Han svarar direkt "ah, klantigt av mig. Jag såg repor på glaset och skulle putsa bort dem, men måste missat finaste pastan. Skicka hit klockan så fixar jag de". "Sitter det på utsidan?" frågade jag. "Ja", svarade han. "Skicka hit pastan så putsar jag själv", svarade jag.

Pastan kom och jag putsade. Nu är klockan fin, både invändigt och på glaset. Så totalt sett är jag skitnöjd! Fick service och en fungerande klocka för en billig peng och ett strålande bemötande. Kan man begära mer?

Vem servade frågar ni! "Det säger jag inte", svarar jag. För jag vill inte outa servicekillen.


Vem bryr sig?



Boris jag gick på bossen direkt, gjorde jag bra i från mig?
 

billo

Cartier
Men jag vill vara som dig, men jag förstår jag måste lära mig innebörden med att ha en kvastuppkörd som dig.

Tack igen shit jag har verkligen hittat rätt stolle.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag synar verkligen att en Rolex AD skulle dra ett gäng repor på en klocka vid service för att sedan lämna ut den till kunden utan att blinka. Men visst det kanske har hänt ingen är ofelbar.

Sen finns det kunder som inte alltid är så kul.
Det finns några speciella kännetecken på den kroniska gnällpellen:

• Han/hon letar alltid efter någon att skylla på.
• I hans/hennes värld finns det inget som heter olycka, det är alltid någon som har ansvaret.
• Han/hon skulle aldrig känna någon grad av att själv ha ansvar för vad som hänt utan är ett olyckligt offer för inkompetensen i ditt företag.
• Han/hon har väldigt starka idéer om vad andra borde göra.
• Han/hon älskar att definiera andra människors plikter.
 

billo

Cartier
Jag synar verkligen att en Rolex AD skulle dra ett gäng repor på en klocka vid service för att sedan lämna ut den till kunden utan att blinka. Men visst det kanske har hänt ingen är ofelbar.

Sen finns det kunder som inte alltid är så
Det finns några speciella kännetecken på den kroniska gnällpellen:

• Han/hon letar alltid efter någon att skylla på.
• I hans/hennes värld finns det inget som heter olycka, det är alltid någon som har ansvaret.
• Han/hon skulle aldrig känna någon grad av att själv ha ansvar för vad som hänt utan är ett olyckligt offer för inkompetensen i ditt företag.
• Han/hon har väldigt starka idéer om vad andra borde göra.
• Han/hon älskar att definiera andra människors plikter.

Boris är de läge vara elak och säga att pajasen har skrivit sitt inlägg i fel tråd och att upplagan han citerar är från 2004. Att här snackar Vi hur bra service nyktra micke Ni har fått och att vägrar avslöja vem de är.

Va säger du Boris eller skall jag bara hålla med och tycka att det var ett vettigt inlägget han bidrog med. Vilket jag egentligen tycker.
 

Boris Balkan

Fark you!
Boris är de läge vara elak och säga att pajasen har skrivit sitt inlägg i fel tråd och att upplagan han citerar är från 2004. Att här snackar Vi hur bra service nyktra micke Ni har fått och att vägrar avslöja vem de är.

Va säger du Boris eller skall jag bara hålla med och tycka att det var ett vettigt inlägget han bidrog med. Vilket jag egentligen tycker.

Kan vi ta de här frågorna på PM istället?
 
Topp