• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glas-Omega?

Jonnny

Omega
Som synes är jag ny här och har inte trålat igenom alla gamla trådar, svar på denna fråga kanske redan finns någonstans. Ursäkta i så fall.
Till saken:
Jag vill minnas att jag för många år sedan sett bilder på en Omegaklocka som var helt genomskinlig (dvs även klockans baksida/bakboetten var i glas), och verket var minimalt. Klockan var mera åt kostymklocka snarare än dykarur. Jag kan inte minnas mkt mer än så. Jag är säker på att jag sett klockan, är inte 100 på att det var en Omega, men jag tror det. Kanske var det något slags konceptklocka? Eller har jag drömt hela grejen? Någon som har en aning om vad jag pratar om? Jag skulle gissa att jag såg bilden i mitten av 80-talet, men klockan kan förstås vara äldre än så..
 

Jonnny

Omega
Hittade den.. Omega La Magique..
ommm.jpg
 
Topp