• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glas till Citizen

C

Crowolf

Guest
God Kväll!
Vet någon var man kan köpa glas till Citizendykare, vintage.
Tacksam för förslag.

/Pope
 
C

Crowolf

Guest
Skulle börja byta glas själv men bestämde mig för att gå in till den lokala gamla urmakaren och höra vad han tar. Glasbyte med glas jag köpt, byte av alla packningar, rengöring av boettlock från ett annat mögel och montera detta samt trycktest = 300:-
Faan inte lönt att pilla själv om man har en sån man i trakten. Kommer bilder när den är klar. Blir ett fantastiskt exemplar!

/Poppe (med stort P eftersom jag är glad) :)
 

plattfot

Rolex
Crowolf skrev:
Skulle börja byta glas själv men bestämde mig för att gå in till den lokala gamla urmakaren och höra vad han tar. Glasbyte med glas jag köpt, byte av alla packningar, rengöring av boettlock från ett annat mögel och montera detta samt trycktest = 300:-
Faan inte lönt att pilla själv om man har en sån man i trakten. Kommer bilder när den är klar. Blir ett fantastiskt exemplar!

/Poppe (med stort P eftersom jag är glad) :)

Kul att du nästan är i hamn. Och kul att du fick tag på ett glas.
 
Topp