• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Glas till fickur - Savonett, Bullseye, Mi-Concave m.m. (Och andra äldre klockor)

Sten258

Basic
Pris
65
Returpolicy
Full retur vid fel, vid felköp står köparen för frakten tillbaka.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer lite glas till fickur eller andra äldre klockor där glas används istället för plast.
Pris är baserat
på storlek och modell, pris finns under varje modell, tryck på "spoiler" för att se vilka storlekar som finns. det går också att förstora bilden på modellen. Vid köp av många (10+/30+/50+) fås det mängdrabatt. Kan även tänka mig att byta bort hela skåpet (ca 2200 hela glas) mot en trevlig vintage klocka eller två. Det kommer även 3 modeller till så fort jag kontrollerat dessa :depressed:

Obs skick: Glasen är tillverkade för säkert 80 år sedan och varje glas är kontrollerat en gång, vanligtvis finns etiketten kvar.
Glas med defekter är bortplockade men det kan hända att du får ett glas med mikroskopisk defekt som jag antingen missat eller ansett vara så minimal att det inte gör någon skillnad, det kan också tilläggas att några glas har defekter/skönhetsfel från tillverkningen.

Vid köp
Skicka ett PM med modell och storlek så återkommer jag med uppskattad tjocklek och ev. bild om så önskas.
Betalning görs till PayPal, Swish eller bankkonto.

Frakt
Vid enstaka köp: 9 kr (rabattfrimärke) + 2 kr för bubbelpåse, totalt 11 kr
Vid köp av många: Postens "Skicka lätt 1kg", 63 kr

savonetttunn.jpg Savonett Tunn
Olika höjder, tjocklekar varierar lite från tillverkare och höjd men generellt är dom VÄLDIGT TUNNA.
260 - 339 = 30 kr
340 - 399 = 35 kr
400 - 479 = 45 kr

savonetttjock.jpg Savonett Tjock
Tjockare glas endast slipade där glaset möter boetten.
200 - 259 = 40 kr
260 - 299 = 45 kr
300 - 399 = 50 kr
400 - 439 = 55 kr
440 - 479 = 65 kr

bullseye.jpg Bullseye
Generellt tjocka och höga glas med en planslipad eller fördjupad del i "mitten" (Inte alltid helt centrerat).
280 - 339 = 40 kr
340 - 399 = 45 kr
400 - 439 = 50 kr
440 - 499 = 60 kr

beveldedge.jpg Slipad Kant
Tjocklekar varierar, ca 0,5 - 3 mm, slipade i lite olika grader beroende på tillverkare.
200 - 299 = 35 kr
300 - 399 = 45 kr
400 - 479 = 50 kr
480 - 509 = 55 kr

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp