• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glashütte Original Senator Observer

Kramer

Omega
Pris
53000
Returpolicy
Enligt överenskommelse.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej,
Chans att komma över en GO då jag vid intresse säljer min Glashütte Original Senator Observer 100.14.02.02.04 uttagen senare delen 2014. Inköpt under sommaren ifrån ett auktionshus här hemma i Sverige. Väldigt trevlig dress/casual klocka att bära runt handleden men säljer den nu till förmån för annat.
Skicket skulle jag beskriva som mycket bra. Jag finner inga dings utan bara små spår av användning som hairlines. Jag har inte själv mätt upp men den håller tiden bra. Krokodilläderet och spännet som nytt. Klockan var inne på service i slutet av maj 2015.

Tillbehör: Fullset. Ytterbox, innerbox i brunt läder, "reseboxen" (brunt läder), cert och servicedokument.
Byten: Säljer helst rakt av men kan tänka mig byten. Söker framförallt något lite sportigare på stållänk. Kanske framförallt är det Omega som är av intresse. Kollat en del på Seamaster 300, senaste Railmaster men även IWCs Ingenjör. Dress kan funka i vissa fall typ Rolex OP eller DJ och en Reverso är alltid intressant! Santos, ja tack! Någon lite enklare Panerai kanske. Som du hör vet jag inte alltid exakt vad jag vill ha. Testa mig! Fullset och pengar från din sida är krav.
Referenser: Då jag är relativt ny här på KS och tyvärr inte har gjort några affärer här tidigare så har jag inga referenser. Blir lite moment 22 men ska göra allt från min sida för att affären ska skötas så smidigt som möjligt!
Pris: Just nu ligger det uppe två st hos två olika amerikanska handlare som tar cirkus 67k (exklusive tull) för sina ref. 100.14.02.02.04. I Europa finner jag inga med samma ref. Nu 53 000 (55k, 59k, 62k).
Med andra ord, förmodligen överlägset billigast world wide! Betalning sker gärna via Swish. SEB direktöverföring kan också funka.

Hodinkee recession av GO Senator Observer från 2015: https://www.hodinkee.com/articles/the-glashutte-original-senator-observer
WatchBase: https://watchbase.com/glashutte-original/senator/100-14-02-02-04

Klockan finns i Vasastan, Stockholm och där sker F2F. Skulle det inte fungera så kan vi säkert komma fram till något! Jag kan även skicka klockan med önskad frakt om du föredrar det men då på köparen ansvar. Vid frågor eller funderingar är det bara att höra av dig! Hellre en fråga för mycket än en för lite.
Här kommer lite bilder. Bilderna togs och efteråt kom jag på att jag kanske borde putsat upp klockan lite för att göra det fina skicket så rättvist som möjligt men det kan jag fixa om det önskas.
Nu låter jag bilderna tala...
11.jpg
1.jpg

13.jpg

9.jpg

4.jpg

5.jpg

3.jpg

10.jpg

OBS: I "Service card"-häftet ligger även ifyllt cert. Önskas bild på detta? Inga problem!

8.jpg


Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen. Givetvis dock inte under pågående affär.
Tack KS för annonsplatsen!

Väl mött!
Mvh David
 
Senast ändrad:
Topp