• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glashutte, bra skit?

degiomg

Omega
Hallå Klocklovers!
Har några funderingar angående ett Glashutte ur.

Jag har spanat in en Glashutte Senator
länk: https://www.glashuette-original.com/collection/senator/senator-hand-date/1-39-58-01-02-04

När jag pratat med Klockförsäljare och urmakare säger de att Glashutte är bland de finaste man kan ha, men samtliga har varnat för servicekostnaderna.

Den som jag spanat in är prismässigt en "ingångsmodell".
Om nån äger en sådan får ni gärna säga vad ni tycker om den, om man får hela upplevelsen eller om man måste högre upp i pris.
Denna ligger på ca 50'.

Har idag en Sub, Zenith Moonphase och en speedmaster, tänkte då sälja Speedyn för denna.

Vad är era erfarenheter som Glashutte?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Glashütte Original gör otroligt trevliga klockor. Senator finns i många utföranden men just den du länkade nedan, jag vet inte om det är för att det är söndag men man blir nästan lite blödig när man ser en så välkomponerad urtavla. Inget onödigt plotter utan bara det mest relevanta smakfullt presenterat. Inuti finns Calibre 39-58 vilket är baserat på 39-22, ett mycket trevligt in-house verk givet prisklassen.

Kör!


1-39-58-01-02-04_WDV.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Glashütte Original gör otroligt trevliga klockor. Senator finns i många utföranden men just den du länkade nedan, jag vet inte om det är för att det är söndag men man blir nästan lite blödig när man ser en så välkomponerad urtavla. Inget onödigt plotter utan bara det mest relevanta smakfullt presenterat. Inuti finns Calibre 39-58 vilket är baserat på 39-22, ett mycket trevligt in-house verk givet prisklassen.

Kör!


1-39-58-01-02-04_WDV.jpg
Tråkig finish på boetten bara.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fina klockor, kör! Livet är kort!

@RicVin rockar en model ifrån märket, jäkligt bra.

Besides, vem vill inte kunna hytta med näven med en Glashutte på, dubbel effekt ;)
BCB186EB-D4CF-4243-8CA0-EE325B52A7DE.jpeg
Stämmer. Men en helt annan modelserie. Har bara gott att säga när det gäller kvalitetskänsla och funktion i alla fall min klocka. Har klämt på många varianter av märket men enbart ägt denna.
4767049F-B27E-4305-B942-04EB738AA0BB.jpeg
 
D

Deleted member 11690

Guest
Vart sugen på en seventies till och från i 2-3 år. Aldrig gjort slag i saken dock, klämde på en på franks och den kändes riktigt trevlig :)
 
D

Deleted member 11690

Guest
Såg en likadan som min till salu på Tidsonen härom dagen. Min kommer också från Norge. Verkar vanligare där. Bara för att teasa dig lite...:)
3568594C-7C02-4AF0-8E8C-8FF658D5612E.jpeg
ED8F7C9E-8089-47C4-953B-453FF0AFC533.jpeg
800CEAEA-20B0-4C53-B96A-771A60CA08C1.jpeg
Den är så jäkla bra! Hur länge har du haft din skönhet? Verkar ligga kvar på tidszonen :) Är mest inne på den med blå tavla dock. Frågan är om det inte är dags snart :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är så jäkla bra! Hur länge har du haft din skönhet? Verkar ligga kvar på tidszonen :) Är mest inne på den med blå tavla dock. Frågan är om det inte är dags snart :D
Ett par år kanske?... Den blå är magisk. Men den har jag aldrig sett till salu beggad.
 

PNM

Panerai
Just de där visarna har jag väldigt svårt för - något häxfingeraktigt över dem. Dock är ju Glashutte generellt mysiga grejer. Panoreserven ligger nog i topp för mig.
 

Mauritz

Rolex
Hallå Klocklovers!
Har några funderingar angående ett Glashutte ur.

Jag har spanat in en Glashutte Senator
länk: https://www.glashuette-original.com/collection/senator/senator-hand-date/1-39-58-01-02-04

När jag pratat med Klockförsäljare och urmakare säger de att Glashutte är bland de finaste man kan ha, men samtliga har varnat för servicekostnaderna.

Den som jag spanat in är prismässigt en "ingångsmodell".
Om nån äger en sådan får ni gärna säga vad ni tycker om den, om man får hela upplevelsen eller om man måste högre upp i pris.
Denna ligger på ca 50'.

Har idag en Sub, Zenith Moonphase och en speedmaster, tänkte då sälja Speedyn för denna.

Vad är era erfarenheter som Glashutte?[/QU

J
Tycker den ser riktigt fin ut, 50m tätt är väl sådär men tycker du skall köra på den om du gillar den.
Jag gillar den..
 

Magellan

Omega
Inte köpt, provade i Zürich. Men hittade inga fel, var rädd för storleken först men den satt bra!

Intressant. Testade Zürich och PanoMaticLunar för ett tag sen jag med...
Jag är kluven .. men den sistnämnda har alltid varit en dröm ..

Edit: Trodde du menade Nomos Zürich ...
 
Senast ändrad:
Topp