• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glasmästare se hit!

P-A

Sir Spamalot
Hej!

Utanför mitt hus har jag en handgrävd brunn som är täckt med ett betonglock i dagsläget.

Men jag skulle vilja ta bort betonglocket och sätta dit en 1x1m glasskiva istället och belysa hålet.
Glaset ska man kunna gå på och det måste hålla få det är ca 8-10m till vattenytan i brunnen.

Vad behöver jag då? Och vad kostar det?

image.jpg
 

WBergdahl

Panerai
Nu är inte jag någon glasmästare, men min far hade en liknande ide förut...
De flesta glasmästare (större iaf) har något av en macka av glas. Det ska då vara härdat glas, ett skikt laminerat och sen ett lager med härdat till. Jag har för mig (ytterst osäker) att detta landade på ca 3000kr/kvm

Men ring en glasmästare och fråga om "beträdbart glas" :)
 
  • Like
Reactions: P-A

P-A

Sir Spamalot
Inte heller nån glasmaestro men kolla polykarbonat också, lätt ,väldigt formbart ,går att såga till önskad form, och helt okrossbart.
Billigare än glas dessutom.

Du fixar lätt en mall av frigolit sen är det bara att såga till och mosa dit.

http://www.stocksundet.se/polykarbonatskivor/3

Jag har funderat på liknande, men då det ska vara utomhus och att folk ska gå på det så vill jag att det ska vara så reptåligt som möjligt.
 

P-A

Sir Spamalot
Nu är inte jag någon glasmästare, men min far hade en liknande ide förut...
De flesta glasmästare (större iaf) har något av en macka av glas. Det ska då vara härdat glas, ett skikt laminerat och sen ett lager med härdat till. Jag har för mig (ytterst osäker) att detta landade på ca 3000kr/kvm

Men ring en glasmästare och fråga om "beträdbart glas" :)

Tackar. Jag tänkte göra det :)
Skulle bara kolla om någon visste vad jag skulle fråga efter först :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ring Simon. Pm för nr, han jobbar på Hedlunds i Ljusdal, de gör mycket special. Och glöm inte min bra idé från Insta!

För övrigt har jag inte glömt vare sig länk eller haknyckel, det är bara tiden som jävlas med mig.
 
  • Like
Reactions: P-A

P-A

Sir Spamalot
Ring Simon. Pm för nr, han jobbar på Hedlunds i Ljusdal, de gör mycket special. Och glöm inte min bra idé från Insta!

För övrigt har jag inte glömt vare sig länk eller haknyckel, det är bara tiden som jävlas med mig.

Jag tror att det skulle vara svårt att få med från på din ide Hans_Delsbo :)

Jag har pratat med Hedlunds nu, de skulle återkomma.

Sen så kommer jag att göra en ram av metall sim galset ligger i och sitter fast.
Och några lampor som tål fukt :)
 
Topp