• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Airman 22 eller No. 1

MatsC

Breitling
Hej
Är det någon här som har erfarenhet av kvaliteten på dessa klockor, upplägget med 24 timmars visning är unikt och vintagefeelingen god.

Är det nåt att ha? Finns det någon begagnat marknad för dessa!

Alla synpunkter mottages tacksamt!
 

BigTime

Breitling
Nej, ingen erfarenhet av Glycine. Däremot vill jag påpeka att 24-timmars bezel (eller indexering på urtavlan) är vanligt, inte minst på GMT-ur.
 

Rulle

Audemars
Nej, ingen erfarenhet av Glycine. Däremot vill jag påpeka att 24-timmars bezel (eller indexering på urtavlan) är vanligt, inte minst på GMT-ur.
Vi pratar om en klocka med riktig 24 h visning!

Vi får se hur det funkar, en är beställd med 24 timmars visning och datumbubbla..
Det är jätte fina klockor!
Har sj ägt en no.1 ett tag (blev dock aldrig använd och såldes sen till @Watchout ..
Men kvaliteen är bra på glycine tycker jag dock kan den ha blivit lite sämre efter invicta köpte upp dom!
 

MatsC

Breitling
image.jpg
Här är den, riktigt go sak...
 

don.h

Cartier
Jag fick hem min airman för ca 2 veckor sen och det skrämmer mig att jag nästan blivit OWG av den. Jag hittade en på massdrop till väldigt bra pris! Tycker du ska välja en med jubilé länk då den är fantastiskt skön och snygg!
 

engst

Cartier
Jag är litet sent ute med ett svar, men jag är nöjd med min Airman Base 22 (purist). Har väl slitits som man kan förvänta sig. Jag har invändningar mot formgivningen av "Base 22" på tavlan, men det är ju en smaksak...

Fil 2018-01-17 17 11 33.jpeg

[Korspostar fotot från Dagens klock-tråd]
Fast det är bara en tidsfråga tills jag bytt upp mig till samma eleganta modell som @Zagato1 (längre upp i tråden) :)
 
Topp