• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine airman base 22 mystery

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Är ju en rätt tuff klocka.

Hur upplever ni som har Airman klockor dem? Finish, kvalitetskänsla?

Det finns väl ingen AD i Sverige så var köper ni er glycine? Utomlands, på nätet och i så fall vilken sida är att rekomendera?

Kan vilken urmakare som helst skruva med dem?

image.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ju en rätt tuff klocka.

Hur upplever ni som har Airman klockor dem? Finish, kvalitetskänsla?

Det finns väl ingen AD i Sverige så var köper ni er glycine? Utomlands, på nätet och i så fall vilken sida är att rekomendera?

Kan vilken urmakare som helst skruva med dem?

image.jpg

Jag kanske kan hjälpa dig...PM. :D
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Konstruktionen och index bygger på deras originalmodell som är på 36mm. Finns inget som slår den!
Leta efter första eller andra generationens airman istället!
 
  • Like
Reactions: par
Jag har alltid tyckt att Airman är ascool, men jag har aldrig haft förmånen att äga någon. Det har varit nära några gånger, men det har alltid dykt upp något annat. Nu blev man ju lite sugen igen...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag kan ju jämföra både med IWC och Rolex. Visst, riktigt samma gedigna känsla och tyngd är det inte in en Airman, med så pratar vi en helt annan prisklass också. Jag skulle snarare säga att jag är förvånad över hur liten skillnaden är. Det som skiljer mest är kvaliteten på länken till min Airman. Mycket snygg och bekväm, så det är inget fel på den, men klart billigare utförande av framför allt låset än på t ex IWC och nya Rolex. Inte förvånande, för något ska man väl få för dom extra pengarna. Klockan däremot finns det inget att klaga på. Mycket fint utförande och perfekt gång. Min avviker ca +3 spd och har en gångreserv på 50+ timmar (42 timmar enligt spec). Väldigt mycket för pengarna helt enkelt. Snygg är den också. ;)

Airman - närbild.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har själv haft en sådan som Laketwig har. Kan bara hålla med om allt det han tar upp. Kanon fin klocka, snygg och mycket "pilotig". Kanske t o m en puma magnet. Det som föll för mig var länken. Lite för ostadig och "billig" i känslan. Annars hade den varit kvar. Men man kan ju ha den på läder i o f. Glycines läder oerhört sköna.
 

Cryssarn

Rolex
Har själv haft en sådan som Laketwig har. Kan bara hålla med om allt det han tar upp. Kanon fin klocka, snygg och mycket "pilotig". Kanske t o m en puma magnet. Det som föll för mig var länken. Lite för ostadig och "billig" i känslan. Annars hade den varit kvar. Men man kan ju ha den på läder i o f. Glycines läder oerhört sköna.
Men hallå. man kör ju givetvis på deras läder. ;) dom är otroligt sköna
 

Sond

Patek
Jag har länge tyckt att just base 22 Mystery är stencool. Har haft ett litet, nu vilande, projekt att vara den första på KS som landar hem en. Missade budgivning på bukten en gång och försökte köpa en på C24 av någon som inte svarade på mejl...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fantastiskt fin klocka. Kvalitet och estetik i en riktigt bra kombination. Dessutom nöjsamt att ha ett 24 timmars ur. Kan bara rekommendera detta ur, och då på läder givetvis. ;)
1442162775131.jpg
 
Topp