• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glycine Airman från 60-talet (ännu nyare pris)

Urtur

Cartier
Den får gå sin väg, jag trodde jag skulle klara det men jag kan inte vänja mig vid de 36mm som den mäter utan kronan.

Detta exemplar av Glycine Airman är som sagt från mitten av 60-talet, automatisk, har 24-timmars visning, räfflad krona (se bilder) och en härligt skön patina. Klockan är i väldigt fint original skick, håller tiden väl och har en fungerande hacking funktion (de brukar tydligen sluta funka med åren). Bakboetten är väldigt fin och inte nött som många kan vara. Lite tritiumtapp på index kl 12 (längst ned). 20 mm mellan bandhornen och med följer Natot på bilden eller ett helt oanvänt svart, om man så önskar. Eller varför inte båda två!? Klockan är nog mest känd från att många Amerikanska piloter använde den flitigt i Vietnam kriget.

Mer info om klockans historia:
http://andres55.home.xs4all.nl/glycineairman.pdf

Pris: 9000kr, Tackar för utrymmet!

Inget kladd i tråden, bara PM, tack!
bild13_zpsebc13f77.jpg


bild12_zps9dd0639a.jpg


bild10_zps774918ad.jpg


bild5_zps2e78e3fd.jpg


bild1_zps4366ae2c.jpg
 
Topp