• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Airman Seven...?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dök på denna nyhet från Glycine. Lite cool är den allt. Tre tidszoner och rätt skön blå färg... Tycker faktiskt att den verkar ball. Även om 46mm kanske är lite väl biggish...

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=100000&ID_Display=10004F#

c6efde3a-2232-4be2-a9e7-ab9eddbcba4f.jpg
b33ca293-9a3d-4621-a3f2-2a0e24fa8482.jpg

Vad säger panelen?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Oj! Så... inte Glycine.

Blå färgen var cool. Svarta lite mer classy. Hade varit väldigt trevlig i 38-41mm. Storleken gör den nog tyvärr clownig live. Framförallt den blå.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag trodde ALDRIG någonsin att jag skulle tänka eller skriva ngt liknande...
Den ÄR fan för stor!?:-O
Den är riktigt snygg och det hade kunnat vara dressaren jag behöver men inte när den är större än både Pannan och PO chronon! Iofs säkert tunnare än den sistnämnda, men det blir nog för stort ändå... Synd!
 

hedbrg

Panerai
Pajasklocka. Subdialsen sitter alldeles för tätt.
Håller med Noami om 1st och 2nd time, är inte den "vanliga" visaren 1st för den delen?
 

durutti

Cartier
Något stor. Vet inte om jag gillar mönstret av bländarlamellerna men de kanske ger lite liv åt tavlan.
Har oxå lite svårt för placeringen av datumet på vänster sida.
Klockan kanske ser bättre ut i verkligheten än på bilderna.
Definitivt en intressant modell!! Skulle valt svart om jag varit tvungen att handla.:) Blått.. känns kanske lite för mycket.
a7c0eb72-97b8-4da1-9919-bfb484a25021.jpg
 

JAkesson

Omega
Urk, texten i sub-dial pajjade hela klockan.

Intressant blå färg, storleken stör mig inte direkt men de bandhornen ser riktigt
långa ut och sticker ut från en 46mm. Tror det blir lite som att lägga en knäckebröd
med ost på handleden och sen försöka dra åt med remmen.
 

JayJay

Rolex
Tycker den ser riktigt grym ut. I allra högsta grad faktiskt. Dock gör ju storleken att den inte är att tänka på. Med hänsyn taget till proportionerna hade den säkert varit juste i typ 40mm. Förövrigt brukar jag alltid attraheras mest av det blå alternativet om sådant finns. Detta är ett undantag. Den svarta ser i mina ögon bättre ut.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Den svarta är grym, synd på,storleken bara. Glycine har MÅNGA fina modeller, tyvärr är de flesta 44mm och uppåt :arghh:
 
Topp