• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glycine Airman vit eller svart urtavla

Glycine Airman no1. Ska jag byta till vit tavla?

• Absolut, vit blir kanon till sommaren.

Röster: 7 35.0%
  • Nej för tusan, är du dum på riktigt...

Röster: 13 65.0%

• Totala väljare
    20

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Snart är det sommar och jag börjar bli sugen på att byta urtavla på min Glycine Airman no1.
Svart mot somrigt vitt. Frågan är bara, är det en bra idé?
Det går absolut att göra. Visarna är samma och tavelbyte (ny tavla +montering) landar på 2300kr.
Funderingar:
Airman no1 med svart tavla visar tiden på traditionellt sätt medan Gmt-visaren är 24h.
Airman no1 med vit tavla är en s.k. Purist vilket betyder true 24-timmars visning.
Alltså kommer jag ha en vit klocka som beter sig som en svart... Inget jag eg har några problem med rent praktiskt, men är det rätt?
722560B1-A999-4BF1-907B-0C2FB350F3B2.jpeg
4602A6EA-5BB5-4860-9499-49D9594C3926.jpeg

För det första, om jag går till mig själv så vill jag ha hög läsbarhet, oavsett årstid, vit text på svart är nästan oöverträffat!
Vit tavla gör den lite mesig...
Fortsätt med snyggt och svart!

Snart är det sommar och jag börjar bli sugen på att byta urtavla på min Glycine Airman no1.
Svart mot somrigt vitt. Frågan är bara, är det en bra idé?
Det går absolut att göra. Visarna är samma och tavelbyte (ny tavla +montering) landar på 2300kr.
Funderingar:
Airman no1 med svart tavla visar tiden på traditionellt sätt medan Gmt-visaren är 24h.
Airman no1 med vit tavla är en s.k. Purist vilket betyder true 24-timmars visning.
Alltså kommer jag ha en vit klocka som beter sig som en svart... Inget jag eg har några problem med rent praktiskt, men är det rätt?
722560B1-A999-4BF1-907B-0C2FB350F3B2.jpeg
4602A6EA-5BB5-4860-9499-49D9594C3926.jpeg
Mycket fin :)

Tillbaka
Topp