• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Aquarius.

ScubaKing

Audemars
Vad tror ni om den nya Glycine Aquarius som förhoppningsvis är på gång?
Ser ut som en keramisk bezel i mina ögon.


12871461_1228353563861164_6010874370615130622_n.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är ju egentligen rätt cool. Men som glycine-fantast så känner jag viss aversion i deras utveckling mot ett märke som producerar en massa bollibompa-klockor... :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Gillar den med! En biffigare version av Combat suben. Skulle gärna se och testa IRL. Tycker ändå denna utveckling ser lite bättre ut än tex förra året @Denke.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är kronan till vänster heliumventil? Det enda nja för egen del, samt att det står glycine på gummit ;-)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt med bollibompa behöver inte vara dåligt. Bollibompa-sex har säkerligen räddat många förhållanden tex...

Testade det, men det var sjukt svårt att få till det i den där jävla drakdräkten. :)

OnT så tycker jag att Aquariusen var snygg. Nu när jag tänkt på det. Men jag motsätter mig ändå utvecklingen mot ett modernare formspråk och jag vidhåller att Airfightern är skitful.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Testade det, men det var sjukt svårt att få till det i den där jävla drakdräkten. :)

OnT så tycker jag att Aquariusen var snygg. Nu när jag tänkt på det. Men jag motsätter mig ändå utvecklingen mot ett modernare formspråk och jag vidhåller att Airfightern är skitful.
Håller helt med dig om Airfighter, ruskigt ful. Men denna Aquarius lockar som sagt! Undrar om den dela boett med de andra Combat Subarna helt... Väntar på några livebilder.
 

durutti

Cartier
46mm, keramisk bezel, heliumventil, invändig (trippel) AR. Gillar inte nya Armani-loggan.
Inte så dum men hade hoppats på att den här skulle gå i produktion (lite lagunare inspirerad med upphöjda index):
combat46_1.jpg
 

Patrik72

Cartier
Ser ok ut....Men wtf har de gjort med loggan!?! Det ser ju verkligen ut som smygreklam för tredje riket. :wtf:

Airfighter...:hilarious:...I rest my case!
 

ScubaKing

Audemars
Du har ingen mer info @ScubaKing ? Eller källa?

Den är inte släppt ännu. Infon finns hos återförsäljare bland annat. Just denna info kommer från "The Urban Gentry Channel" på Facebook där en medlem fått all info från sin återförsäljare. Den ska väl presenteras på Basel i år tror jag "Glycine Combat Sub Aquarius Baselworld 2016". Se länken längst ner. Det som ännu inte någon lyckats svara på till 100% är om bezelen är i keramik eller i titan. Jag har inte fått säker info om storleken men några säger den kommer bli stor. Jag gillar den som sagt skarpt. Får lite Breitling Superocean (den näst nyaste varianten) vibbar av den, vilket för mig är bra. Jag är ett stort Breitling fan :cool:

https://www.pinterest.com/pin/392446555010058464/
 

ScubaKing

Audemars
Två till, dock ej säker på info kring dessa så ta det inte benhårt. Möjligen även Basel 2016 där med. Info från ett Polskt klockforum som brukar servera seriös info, tråden rör nyheter för Basel 2016.

13921_991_LB99B.jpg
3908.191AT.GD.MB.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Aquarius ska tydligen lista motsvarande 14500 i Polen enligt google-översatt polsk forumpost.
Gatupriset, förutom här, lär väl bli betydligt lägre i vanlig ordning.
Känns som rätt bra kpk (klocka per krona).

46mm är ett par för mycket men det är som det ska med Glycine.
 

ScubaKing

Audemars
Jag tycker den påminner om denna Breitling, i alla fall får jag dem vibbarna. Kanske är den nya loggan på Glycine samt bezelen.

imgrc0067831433.jpg
 
Topp