• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glycine Combat 6 43mm i briljant skick

Shadyboy

Cartier
Köpte denna Glycine till pappa i födelsedagspresent, men det visade sig att den upplevdes lite för stor för honom. Väljer därför att sälja den då jag är rädd att den annars inte får den handledstid den förtjänar.

Ofantligt bra skick, och köpt av säljare som då benämnde skicket som ”sparsamt använd”. Personligen skulle jag säga att det enda som överhuvudtaget kan avslöja att den inte ligger i skyltfönstret i butiken är märkena efter spännet i läderbandet efter att ha suttit monterad runt kudden i boxen. Ser du något på någon av bilderna så är det garanterat damm...

Uttagen 24/6-2015 från Spansk AD och i fantastiskt skick. Pilot/military-inspirerad design med yppersta kvalitet på läderbandet med ljusa sömmar, ”cockpit-vänlig” tavla med rymliga visare och läcker lume vilket gör den lättavläst (därav köpet till min äldre far som gradvis ser sämre och sämre… :pompus:) Drar upp silkeslent och går precis som den ska.

Komplett med låda, certifikat, AD-info och instruktioner.

43 mm exkl. kronan och 10,8 mm hög. För mer info, se Glycine’s hemsida:
http://glycine-watch.ch/uploads/tx_pmxwatchcollection/Combat_6_43mm-3890_en.pdf

Information från Glycine:
Calibre: Cal. No GL 224 Swiss automatic movement
Functions: hours, minutes and seconds, date display in window 11 1/2"
Jewels: 25
Power reserve: 38 hours
4/28'800 vibrations per hour
ruthenium coated oscillating weight on ball bearing decorated special Glycine engraving


Säljes för 3.500:- via swish och först till kvarn eller så högre bud gäller. Ta gärna en titt på chrono24 och kolla prisläget på 43 mm innan. Vill du se fler bilder ur specifik vinkel så PM:a bara så ska jag försöka lösa det.
F2F i Stockholm är önskvärt då jag gärna träffar trevliga klocksnackare och så att du får möjlighet att se skicket i verkligheten. Ingen retur då klockan är under garanti t.o.m 24/6-2017

Referenser finns i referenstråden.
IMG_6660.jpg
IMG_6661.jpg
IMG_6662.jpg
IMG_6663.jpg
IMG_6664.jpg
IMG_6665.jpg
IMG_6666.jpg
IMG_6667.jpg
IMG_6668.jpg
IMG_6669.jpg
IMG_6670.jpg
IMG_6674.jpg
IMG_6676.jpg
 
Senast ändrad:
Topp