• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Combat - något att ha?

bjoern

Breitling
Combat sub, combat 6 eller någon av flygarna?
Finns en del olika, aldrig ägt men har gjort massa research då jag tidigare varit sugen på en och generellt sett verkar folk ha väldigt positiva uppfattningar både om byggkvalitet och urverk.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Har en combat sub som daily user sen 2010, servade den i sommras och böt krona å kronhals pga gängpaj. Annars har det inte vart några problem.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vridningen och länken är lite trist på combat sub. Kronan känns riktigt bra. Gillar du designen är det en bra klocka för pengen :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt nöjd ned min Combat sub. Gillar framförallt att den är tunnare än vad jag är van vid. Välbyggd, och mycket klocka för pengarna. Skickar med en bild på min, alltid roligare med bilder ;)
image.jpeg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Riktigt trevlig klocka, tunn, ganska korta bandhorn, finns i jättemånga skojiga färger. Jag tycker att både länken och originalgummit är rätt kassa och körde min nästan uteslutande på Nato. 22mm luggar. Mycket klocka för pengarna, kostar väl inte över 6k från Italien/Spanien.
 

Snårtas

Rolex
Hade en Combat Sub i några månader för nåt år sen. Plus för den låga höjden, minus för kronan som pt sig in i handryggen. Ändå en kul bekantskap!
 

jandan

Panerai
Mycket trevlig klocka. Tycker inte alls den är trist, utan en av de bästa i den prisklassen.
Trivs otroligt bra med min Golden Eye!
 

rzc

Omega
Mycket för pengarna men de där små grisfötterna till bandhorn är svårt att vänja sig vid... ;)
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Öppnar en gammal tråd :)
Köpte en Glycine Combat Sub via Tratten och packade upp den nyss. Klockan är från 2016. Skruvade ut kronan och tänkte vrida (wind) upp den så att den vaknar till liv, men det känns relativt tungt att vrida upp den samt att det gnisslar (!) en del. Är detta vanligt på en Combat Sub?
Är van vid Seikos mjuka och relativt tysta winding.
 
Topp