• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Glycine Incursore Half-Hunter *TILLBAKA PÅ BANAN*

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pris
5000
Returpolicy
Ja
Bilder Skickat
  1. Ja
Köpte denna småknasiga Glycine half-hunter för knappt ett år sedanmen den är helt enkelt en smula too much för mig, så nytt hem sökes... :)

Det är en rejäl och välbyggd pjäs som mäter in på 46mm bredd i boetten och rejäla 14mm i tjocklek. Mellan hornen är det 24mm. WR är satt till 10ATM.

Urverket är ett manuellt swiss made GL098-verk som kan beskådas genom glasbaksida. Den största featuren med klockan är locket över framsidan som trycks upp med hjälp av kronan. En funktion inspirerad av äldre ur där locket fungerade som skydd för tavlan vid jakt och krig (typ...).

En full spec på modellen hittas här: http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=100007&ID_Display=10001A


Nåväl, några bilder på denna knasiga klocka:

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Klockan är mycket sparsamt använd och helt komplett med boxar och stämplade garantipapper från AD. Nära nyskick och allt mekaniskt funkar naturligtvis klanderfritt, klockan är uttagen från AD och har ca 12 månader kvar på garantin.

Originalbandet i svart läder är i princip oanvänt. Om man är snäll kan även det bruna cheepo-bandet på bilderna ingå.

Pris/bytesvärde för hugade intressenter som vågar testa lite roligare klockor sätter jag till 5500 SEK. PRISSÄNKT TILL FEM GLADA LAXAR (det är alltså typ 5k för er som inte kan fiska). TYP. ELLER TREVLIGT FRAMLAGT BUD.

Byten upp/ner är vara intressanta. PM'a eventuella frågor och bytesförslag.

Returpolicy: full retur om ej som utlovat/beskrivet. Returfrakt betalas av mottagaren. Klockan har dessutom gällande fabriksgaranti. Jag är dessutom en trevlig kille och mån om att den som köper klockor av mig ska vara nöjd. Detta är med andra ord en safe affär. :)

Tack för titten! :)

OBS: det är helt galet vad det haglar in PM om denna fantastiska praktpjäs. Så vila inte på hanen. Dra PM direkt, risken är nämligen att den är gone in 60 seconds...
 
Senast ändrad:
Topp