• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glycine klocka armbandsur

Clover

Basic
Hej!
Jag har fått en klocka utan att veta hur .
Låter konstigt och är verkligen det
Det är en Glycine , vet inte vilken modell eller från vilket år den är tillverkad
Väldigt snygg men jag vet inte vad den kommer ifrån .

Jag var och handlade och var in på apoteket och det var i den sistnämnda påsen klockan låg i upptäckte jag när jag kom hem och packade upp.
Jag gick tillbaka till apoteket och visade upp klockan och frågade om någon där tappat sin klocka
Jag tänkte om den glidit av armen när personen plockade ned mediciner och plåster jag köpt .

Men det vart nej , blankt nej .

Åkte till ett annat apotek men samma kedja då jag varit in där och köpt ” gelé ” sulor som dom inte hade på första apoteket .
Även där packade dom ned åt mig i påsen som jag redan hade .
Men blankt nej där också trots att hon frågade sina 2 andra kollegor fast dom inte expedierat mig .

Jag har då varit på 2 apotek där det ena var 7 stycken som arbetade och det andra 3 och ingen hade tappat klockan .

Klockan är väldigt snygg tycker jag men kan inte vara värd så mycket då precis INGEN vill kännas vid den eller ens låtsas att dom tappat den och sa ” Ja tack det är min vad bra att du hittade den i din påse ”

Fattar inte hur detta kunnat hänt ?
Någon som har någon teori

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    538.6 KB · Visningar: 8
Det kan säkert finnas 1000-tals teorier men vad hjälper alla spekulationer? :)
Klockan är att betrakta som ett hittegods och då får man hantera det enligt Lagen om hittegods (annars riskerar man i onödan böter för Fyndförseelse).

Skulle säga att klockan har ringa värde. Men lämna in den till polisens hittegods så gör du det by the book.

Det kan säkert finnas 1000-tals teorier men vad hjälper alla spekulationer? :)
Klockan är att betrakta som ett hittegods och då får man hantera det enligt Lagen om hittegods (annars riskerar man i onödan böter för Fyndförseelse).
Nej spekulationer hjälper ju såklart inte men är nyfiken på hur den hamnat där då jag tror den åkt av någon av pharmaceuterna som stoppade med resten av sakerna jag köpt men ingen vill kännas vid den .
Den har ju inte legat i påsen innan dom började packa med sakerna

Ja den är inlämnad till polisens hittegods och en trött farbror tog emot ” vet du hur många klockor och nycklar vi tar emot varje dag ” bla bla bla och så fyllde han i 3 papper och vid frågan ” var hittade du den ”visste han inte vad han skulle fylla i
Men den är hos polisen Uppsala nu iaf .
Farbrorn uppskattade värdet till mellan 1500:— 2000:- för en begagnad och frågade om jag ville göra anspråk på den efter 3 månader om inte ägaren hämtat den , men då den har ett ringa värde ? så sa jag nej .
1 gång per år har dom auktioner på hittegods som ingen ägare hämtat ut .
Ja förutom cyklar som tas om hand av ett recycling företag som restaurerar dom och säljer varje höst .

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp