• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT BLNR - investering?

Har en "Batman" som jag köpte ny för ett par år sedan och som blivit sparsamt använd.
Sedan jag fick min SD så ligger den mest i lådan.

Vad tror ni om värdet framöver? Kommer de gå upp så tänker jag att man lika gärna kan hålla på den.
Hur skulle ni resonerat?

Ok, skall kanske förtydliga att jag inte förväntat mig jätteökningar utan typ... Bättre alternativ än sparkonto med 0,5% ränta.. :)
Jag gillar ju den ändå, och det är trevligt att plocka fram den då och då men ändå med vetskapen att jag inte förlorar pengar?

Ok, skall kanske förtydliga att jag inte förväntat mig jätteökningar utan typ... Bättre alternativ än sparkonto med 0,5% ränta.. :)
Jag gillar ju den ändå, och det är trevligt att plocka fram den då och då men ändå med vetskapen att jag inte förlorar pengar?
Med det resonemanget kan du köpa vilken begagnad Rolex som helst i stort sett.

Som en motpol kan jag bjuda tre av mina mindre bättre "investeringar":
- 2011 säljer Omega Jedi för 7'.
- 2012 säljer Rolex Submariner 5513 för 22'.
- 2013 säljer säljer en ruskigt fin Rolex 16710 fullset inklusive svart, Coke, Pepsi insert för 29'.

Alla annonser finns att beskåda på köp och sälj.

Man skulle kunna kunna säga att jag inte är gör pengar på min klockaffärer.:angel:

Senast ändrad:
Tror att BLNR kan gå åt lite olika håll. De nya verken i DJ41 och nya SD kan betyda att Rolex nu undan för undan trycker in de nya verken i sina serier och uppdaterar dem på samma gång. Då skulle ju en helt ny GMT-modell kunna komma om något år vilket skulle betyda att BLNR då funnits under en i Rolexsammanhang väldigt begränsad tid. Å andra sidan kanske denna nya modell får en cokering exempelvis varpå den blåsvarta kallnar... Den som lever får se.

Förstår inte riktigt vad som gör att Rolex ökat i värde så pass mycket de senaste åren? En 16700 kostade väl kanske 35k 2013 och idag kostar den runt 60k.. det är väl inte så att den kommer kosta 90k år 2020.. är ju ingen superlimiterad ref direkt?

Valutaförändring och prishöjning centralt gör att alternativkostnaden (att köpa en ny) ökar, då går även begpriset upp. Dessutom får vi ju erkänna att den erkända sanningen att "Rolex alltid går upp i pris" gör att Rollar till slut alltid går upp i just pris ^^.

Det finns bättre modeller att köpa och behålla om man tänker investering. :)

Du tänkte på Nautilus här va? ;)
För i jämförelse så har du rätt i att BLNR inte var något att hänga i granen :D

Det är en massproducerad klocka, förvänta dig inga begpriser som skjuter i höjden.

Sälj om du inte använder! Det kommer bara kosta i service att hålla den i bra skick.

Förstår inte riktigt vad som gör att Rolex ökat i värde så pass mycket de senaste åren? En 16700 kostade väl kanske 35k 2013 och idag kostar den runt 60k.. det är väl inte så att den kommer kosta 90k år 2020.. är ju ingen superlimiterad ref direkt?

:D

Ha ovanstående i tanke i tider där den ena spekulationstråden växer fram efter den andra.
Tror alla kan vara överens om att ingen vet något :)

@JB_XII
Nä, snarare vintage sportrolex i bra skick. Men med facit i hand hade valfri Daytona i stål varit ännu bättre.

Tillbaka
Topp