• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT BLNR

Hur attraktiv är den såkallade Batman?
Såg en annons på blocket där priset säger 97000 vilket låter mycket. Är den så sällsynt eller bara hypad?
mvhmvh
 

Kairo

Panerai
Det är bullshit. Den kostar ca 77' ny. Du kan nog få tag på en hos Rob el Nymans idag, för listpris.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Någon som har någon aning om den skall slutas tillverkas inom X antal år?
Näe varför skulle den sluta tillverkas? Är väl en modell som just nu efterfrågad är stor på precis som på subbarna o daytonan. Ingen av dessa lär ju sluta tillverkas då de säljer som smör. Nån gång slutar de givetvis när de ersätts med andra modeller med det lär nog inte ske än på ett tag.
 
det hade ju inte varit så jävla konstigt? Day-date 2 är ju discontinued och slutat tillverkas. Samma sak va ju med gamla pepsi (även om dem har börjat att tillverka den nu igen i vitguld)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Och hur fan skulle vi veta det? :)
Precis,
Varje gång något special dyker upp så haussar säljare och säger att den bara kommer finnas kort tag. Var precis likadant men grön Milgauss. Och se på fan den tillverkas fortfarande.. Sedan är det ingen som vet hur Rolex tänker, inte AD och inte heller anställda där. Bolaget (stiftelsen) är en mussla..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Precis,
Varje gång något special dyker upp så haussar säljare och säger att den bara kommer finnas kort tag. Var precis likadant men grön Milgauss. Och se på fan den tillverkas fortfarande.. Sedan är det ingen som vet hur Rolex tänker, inte AD och inte heller anställda där. Bolaget (stiftelsen) är en mussla..
Det är roligt att det alltid finns folk som går på skiten omedelbart.

Går att dra en rät linje mellan det, och vårt eget K&S. Vet inte hur ofta jag får PM på klockor jag inte längre har kvar, men när de väl låg ute till salu så var det helt tyst. Alla vill ha det som alla andra vill ha, och ingen vill ha det som ingen annan vill ha.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
det hade ju inte varit så jävla konstigt? Day-date 2 är ju discontinued och slutat tillverkas. Samma sak va ju med gamla pepsi (även om dem har börjat att tillverka den nu igen i vitguld)
Day Date 2 var i ädelmetall och sålde inte. "Gamla pepsi" producerades i olika referenser i över 50 år, varpå sista referensen i nästan 20.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Langar in ytterligare en fråga på spekulationsnivå:

Vad är oddsen för att vi får se en GMT-C Coke på Basel 2016? Jag är såklart medveten om att ingen här sitter inne på svaret men vore kul att höra era tankar kring det iaf.

När brukar första "Basel 201x - spekulationstråden" dyka upp här? Är det lite väl tidigt ännu eller ska man dra igång en? ;)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Langar in ytterligare en fråga på spekulationsnivå:

Vad är oddsen för att vi får se en GMT-C Coke på Basel 2016? Jag är såklart medveten om att ingen här sitter inne på svaret men vore kul att höra era tankar kring det iaf.

När brukar första "Basel 201x - spekulationstråden" dyka upp här? Är det lite väl tidigt ännu eller ska man dra igång en? ;)
Låg i min högst subjektiva mening. Rolex vill väl troligtvis inte vara så förutsägbara, och om den kommer tror jag faktiskt den gör det i vitguld
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är sugen på att köpa mig en BLNR. Är det någon som har koll på väntetider hos Nymans? Helst i Västerås.
Är den så svårfångad då? Förra veckan fanns den inne i Jönköping hos Engströms. När jag köpte min i somras hade de 2 st inne...
Vet att "hypen" varit stor och påverkat tillgången...men är det så ännu?
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Är den så svårfångad då? Förra veckan fanns den inne i Jönköping hos Engströms. När jag köpte min i somras hade de 2 st inne...
Vet att "hypen" varit stor och påverkat tillgången...men är det så ännu?

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte. Jag utgick bara från att den är väldigt eftertraktad.
Men om det är som du säger är det ju grymt!

Vad tycker du om klockan annars? Hade en 114060 förut men vill testa något nytt nu.
 

Ketan

Cartier
Är sugen på att köpa mig en BLNR. Är det någon som har koll på väntetider hos Nymans? Helst i Västerås.
Vet iallafall att nymans i Stockholm har en väntetid på 3-6 månader. Västerås vet jag inte. Rob Engström i Stockholm har ungefär 6 månaders väntetid medans Bergströms ur har ungefär 7 månaders väntetid. Vet detta eftersom jag i fredags köpte min blnr från dem :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Om jag ska vara ärlig så vet jag inte. Jag utgick bara från att den är väldigt eftertraktad.
Men om det är som du säger är det ju grymt!

Vad tycker du om klockan annars? Hade en 114060 förut men vill testa något nytt nu.
Den är trevlig och fin på alla sätt men jag tröttnade lite på den blå svarta bezeln faktiskt...så den fick lämna för ett tag sedan.
 
Topp