• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-C Blå/Svart: har vi några på KS?

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Ks-vänner,
Jag är ägare till denna underbara klocka (116710blnr). Det jag älskar mest med den är...

1. Den svart/blåa keramiska bezelen: Den blå färgen är fantastisk på så vis att den vid ljusa förhållanden ser väldigt unik och exklusiv ut. Vid mörka ljusförhållanden så ser hela bezelen ut att vara i samma färg (svart/grå), man kan omöjligt se att den är tvåfärgad när det mörkt ex. på krogen (på gott och på ont).
Tack vare att bezelen är keramisk så blir den inte bara mer motståndskraftig mot repor utan det gör även att bezelen har en otrolig lyser och skimrar vackert. Jag verkligen längtar till sommaren då jag misstänker att den kommer att blänka och dra blickarna till sig likt en diskokula!

2.GMT funktionen: Jag är (tyvärr) inte pilot, jag reser relativt sällan och jag har ingen släkt i länder med andra tidszoner. Med andra ord så är GMT funktionen onödig för mig. Men ändå älskar jag den...

3. De blankpolerade mittlänkarna: Visst, de gör att hairlines och fingeravtryck syns tydligare. Men oh'boy vad de blänker och höjer helhetsintrycket åt det mer exklusiva hållet. Enligt mig så är de blankpolerade länkarna en snygg detalj man direkt lägger märke till och som framhäver Rolex snygga design av armband samt viklås.

4. Den passar till allt: Inget unikt då alla sportrollar gör det... Men däremot så tycker jag att denna blå färg passar till allt. Den gör sig perfekt till svart, vitt, grått och mörkblått (de färger jag personligen har flest av i min garderob). Att den blå färgen verkligen är just blå och inte ljus eller mörkblå gör att den går bra ihop med klädesplagg med färger som annars hade skurit sig om den blå färgen ex. varit ljusare. ( Förövrigt måste GMT Coke och Pepsi måste vara svårmatchade?)

5. 116710blnr är ovanlig(?): Sist men inte minst gillar jag den för att den är ovanlig. Jag jobbar i en bransch där många kollegor/kunder bär rolex, omega, breitling etc. Dock så har jag ännu inte träffat någon som har den "nya" GMT:n. Det är självklart kul att vara lite unik med en ovanligare variant av en annars så klassisk och legendarisk klockmodell som GMT Master faktiskt är.

Slutligen hoppas jag verkligen att Rolex släpper en ny Gmt Pepsi i år så att alla ni som är spekulanter köper den i stället (& låter denna förbli ovanlig) ;) Personligen tycker jag att BLNR är en perfekt modell om man gillar både GMT:n och Submarinern. Den är mer dressad än Submarinern och mer lättburen/matchad än GMT Pepsi/Coke (samt roligare än GMT med svart bezel).

Ska försöka lägga ut lite bilder på min i olika scener :)


Bästa,
 

Frele

Cartier
Finns det någon substans bakom alla spekulationer om att det ska komma en ny pepsi? Har Rolex sagt att dom vill men problemet har varit färgen och om det bara löser sig så kommer den?

Om det nu skulle komma en så hade det nog blivit affär ganska omgående.

Samma här. Keramisk ring med pepsi-färgerna skulle vara mumma!
 
B

Borttagen

Guest
Vore det inte en idé att Rolex gjorde en lätt utbytbar ring och sedan sålde dem lösa i set?:D
Tänk 2 ringar i julklapp i färgerna Blått/vitt och Svart/Orange som exempel.
Ett enkelt handgrepp o du bytte till den ring som passar dig för dagen!:)
Vad gäller namnet så smakar "Batman" bäst tycker jag.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vore det inte en idé att Rolex gjorde en lätt utbytbar ring och sedan sålde dem lösa i set?:D
Tänk 2 ringar i julklapp i färgerna Blått/vitt och Svart/Orange som exempel.
Ett enkelt handgrepp o du bytte till den ring som passar dig för dagen!:)
Vad gäller namnet så smakar "Batman" bäst tycker jag.

Nej, det är ingen legoklocka, känns oseriöst tycker jag.

Gatorade gillar jag mer med tanke på tidigare dryckes referenser.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har svårt o förstå "Gatorade". Deras logga är ju grön och orange. Coke o Pepsi speglar ju deras loggor men Gatorade..?


I detta fallet syftar de nog mer på färgerna gatorade har på sina drycker..

gatorade-aa49da2680cbd7647c48dab4837ff50cbf1c43af-s6-c30.jpg
 

Chattras

Cartier
Undra hur dessa nya GMT med keramisk ring kommer att åldras. Om det nu är som det sägs att det mer eller mindre inte går att repa den osv så kommer ju klockan åldras märkligt. Tänk er en 30-40 år gammal paternerad klocka med en ring som ser splirrans ut. Eller vad tror ni?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
ok, kan du utveckla det ur ett produktionstekniskt perspektiv?

Det står tidigare i tråden. BLNR är en blå ring där hälften svärtas innan fullständig härdning. Och med den processen känns det svårt att få till pepsi. Dvs färga från blått/rött till rött/blått.

Men som sagt, jag hoppas också på en snygg pepsi! :)
 
Säljs den blå/svarta vridningen separat? Om så är fallet någon som har ett humm om pris?

För övrigt grymt snygg!

/Cristobal
 

Johanw

Cartier
Men, jag hade helt bestämt mig för att leta vintage då jag aldrig gillat vitguldindex. Dock kan denna ändra min mening. Grymt snygg men lite för mycket pengar fortfarande.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Frele

Cartier
Den är grym! Lekfull men ändå elegant. Har dock fortfarande lite svårt för de polerade mittlänkarna.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Varje ggn jag bläddrar tråden är jag fast inställd att skaffa den, men så leker jag med tanken - vad skall jag sälja, vill inte skiljas från de jag har.. än.

Men tror nog det blir en sån rätt snart
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Någon som vill byta en 116610LV mot en 116710BLNR? :) Den här tråden har fått flipparmonstret i mig att vakna till liv... Suck... :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Provade idag igen - kliar mkt i fingrarna...

Däremot var de slut på både Rob och Nymans (provade en undanlagd) och det verkar vara lite levtid

35C21066-8C41-40D3-B83E-9A366874B4C5_zpsqs12hbhy.jpg
 

joF

Panerai
Innan jag såg denna tråd hade jag aldrig trott att Rolex var en klocka för mig. Alltid tyckt att 40 mm är alldeles för lite..

Men för att jag blev lite sporrad av dessa vackra bilder blev jag ändå lite intresserad så jag var och testade olika Rolex-klockor i veckan. Och nu har jag börjat spara till en GMT II eller Explorer II. Detta är inte alls bra om man ska vara ärlig :)
 
Topp