• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-C vs Daytona

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Vad hade du gjort ifall du hade ägt en GMT-C som du vart jävligt nöjd med (för tillfället), men fått ett erbjudande att köpa en Daytona.

Taket på klockkontot verkar höjas i princip hela tiden, i början kändes 25' mycket. Nu har toleransen hamnat på 80' ish, så en Daytona skulle alltså fyllt bägaren direkt.

Hade du sålt GMT-C:n och bytt upp dig?

Tacksam för svar :D
 

jabla

Sarlacc
En GMT-C kan du alltid hitta igen och en Daytona kan du sälja utan större förlust så varför inte prova om du har pengarna.
Å andre sidan om priset på Daytonan inte är riktigt bra så hade jag fortsatt vara "jävligt nöjd" ett tag till :confused:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag varit jävligt nöjd med GMT-C:n då hade jag nog behållit den. Hade jag däremot känt starkare för en Daytona då hade det inte varit något snack om saken. Bara kränga GMT:n och köpa Daytonan. ;)
 

Tommytvigg

Cartier
Vad hade du gjort ifall du hade ägt en GMT-C som du vart jävligt nöjd med (för tillfället), men fått ett erbjudande att köpa en Daytona.

Taket på klockkontot verkar höjas i princip hela tiden, i början kändes 25' mycket. Nu har toleransen hamnat på 80' ish, så en Daytona skulle alltså fyllt bägaren direkt.

Hade du sålt GMT-C:n och bytt upp dig?

Tacksam för svar :D

Klart du ska köpa Tim! Ge mej ett bra pris, så tar jag din Gmt ;)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Köör! Du får ju som sagt igen pengarna när du säljer daytonan och en GMT-c är inte precis svåra att hitta.

Dö inte nyfiken!! ;)
 

Genta

Cartier
Har svårt att tro du ställer frågan om du inte hade velat göra bytet, så det är bara att gå vidare. Ändrar du dig så finns det säkert en GMT-C blåsvart att byta till.
 

chogge

Omega
Ja Tim, du vet vad mitt svar kommer bli....

Testa Daytonan, jag e grymt nöjd hitills, kommer byta tavla den dagen jag tröttnar på den svarta.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Been there, done that. Not looking back.

Det var inte så svart val egentligen, fast det kom en ExpII (42mm) mellan GMT-C och Daytonan.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Lite inspiration - en (eller flera) bild säger ju en massa ord - m'kay?

DB3B8105-1A19-4278-AA51-78A64B7B102A-31718-00000F0B3E1F55FE_zps3356cca4.jpg


6956156E-452A-46B1-8C7F-5BA6E52424B2-26344-00000C5C5C3B6CDF_zpsc90aeefe.jpg


3F4D5F01-1062-4C1E-ADBC-11C138256BA6-21118-00000A11753768AE_zps25907e24.jpg


885F2615-6A65-4FFB-AB44-A8AB32A038F0-4771-0000037ACDFB6E28_zps6c0ee3a4.jpg
 

jabla

Sarlacc
Är själv sugen på en 116520 men har inte tröttnat på min 16700 eller YM så jag väntar ett år till och låter bli att flippa något :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Kör! Daytonan är fantastisk. Enda nackdelen är att den är polerad överallt vilket gör den lite känsligare mot repor men du är ju van med GMT:n.

Min gamla säger hej. :)

 
Topp