• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT chrono-klockor

Archie

Cartier
Jag har rent praktiskt användning av (förutom datum då) i huvudsak 2 komplikationer, kronograf och GMT. Tyvärr finns inte så många klockor som har både datum, chrono och GMT, och visst det tenderar att bli något plottrigt med allt det. Men det vore idealt att hitta en sådan klocka. F.ö. ska det vara en sportklocka och automat. Pris 40-100

De jag tittat på är bl.a.
  • JLC har någon master compressor chrono diver GMT som är på tok för stor och inte speciellt snygg.
  • Chopard har någon racingvariant jag glömt bort vad den heter, som verkar rätt ok men som inte är sådär jättesnygg.
  • Breitling har något men det kommer inte på tal.

De enda två jag hittat som jag tycker är snygga är Omega båda två... men hade hellre valt något roligare och har ju redan en speedmaster och det tar emot att skaffa en seamaster. Vill hellre ha nått mer ovanligt.
233150821_ce86e658b2_b.jpg




23110445206001-30.jpg


Denna finns även i en än mer clean version med bara 2 subdials för kronografen.
Omega-Aqua-Terra-Chronograph-GMT-1.jpg
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Usch jag har så svårt för plottriga tavlor, men det är nog inte lätt om man ska ha både GMT och krono.

Den sista Omegan var ju rätt clean, vad säger du om den?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Du har rätt att det lätt blir plottrigt. Jag har inte sett någon klocka än med de komplikationer du nämner som har en tilltalande tavla.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Omega nr1 och nr3 funkar. Nr2 har alldeles för upptagen urtavla och bezel samt gmt visare som ser ut som ett lillfinger.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
S&S modellen är ju riktigt fin tycker jag.
Ang GS knapparna, de är köttiga, men inte alls i vägen. Jag gillar designen och den historiska flirten.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag tyckte f-n att Seamastern i mitten var riktigt OK! Sköns "bastard" med sin Rolex-"snodda"-vridring.
Visst är den lite plottrig, men det är ju svårt att undvika med alla dessa komplikationer.

Köp en så´n! :)
 

Sond

Patek
Tycker också att knapparna förstör intrycket av GS. SS blev jag positivt överraskad av. Tills jag såg minutvisaren... Ser jag rätt, producerar de visarna två och två i stansen och sedan klippt itu dem fel..? Hur som hest så verkade den väldigt fin. Men minutvisaren förstör hela intrycket. Om jag nu inte missar något...

Edit: Det kanske är GMT visaren..?
 

Jonaz

Rolex
Whats wrong med en tudor heritage chrono? Super clean, kronograf och gmt-ring. Med din budget kan du köpa en i varje tavelfärg.


iPhone | Tapatalk
 

demondave

Rolex
Sinn gör ju allt det i en klocka som håller sig relativt städad. Varumärkesmässigt och framför allt prismässigt i en lägre klass, men är det framför allt funktionen du söker fixar dom det flera modeller. Den städade är Sinn 6000, http://www.sinn.de/en/Modell/6000.htm

Ett långskott.

Mobilsurfade förut. Nu vid datorn, så borde kunna komplettera med en bild eller tre. Hoppas det inte långskottet är för långt för några bilder i tråden. En snygging! Kommer med länk och antingen kalv eller aligator för 2990 euro.

982_sinn-6000-5.jpg


8_sinn_6000_f_mb.jpg


4083667418_d9b4946ab6_o.jpg
 

Sond

Patek
Många fina i denna tråd nu. GS:en är väldigt fin. Men knapparna får man nog vara nykär för att gilla. SS hade ju knepig visare men ändå läcker. Och den Sinn vi ser är ju också väldigt trevlig ut. Rolig tråd!
 
Topp