• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT vs Submariner

Garmon

Breitling
Tänkte slå till på en något nytt och är lite inne på en GMT eller Sub.

Är ute efter en funktionell klocka som går att bada och basta med osv. att Suben klarar detta vet jag, men hur känslig är GMTn egentligen?

tacksam för feedback!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
En GMT är väl tät till 100M enligt Rolex. Så dusch och "vanligt" badande bör inte vara några som helst problem. När det kommer till bastu så rekommenderas väl inte det att göras med någon klocka... Men många gör det ändå! :)
 

Adl_Sthlm

Cartier
Har inte haft något problem med att bada eller basta med min GMTc, ruskigt nöjd och kan verkligen rekommendera en!
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Reser du mycket till olika tidszoner vinner GMT i funktion annars är det ju vilken du gillar mest som gäller.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tänkte slå till på en något nytt och är lite inne på en GMT eller Sub.

Är ute efter en funktionell klocka som går att bada och basta med osv. att Suben klarar detta vet jag, men hur känslig är GMTn egentligen?

tacksam för feedback!
Lika känsliga verk. Eller okänsliga. Samma mellanboett. Samma krona (på sexsiffriga referenser). Samma packningar. Lite tunnare bakboett på GMTn. Kronan tål femhundra bar. Glaset brister vid ca 70 bar. Bakboetten bör tåla bortåt 50 bar. Påtagligt mer för Submarinern. Finns folk som trycktestat sin GMT till 300 meter. Boetterna tål väsentligt mer än vad vi gör, men ingen mekanisk klocka är okänslig för stötar.

Ta den som bäst talar till dig!

A
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Lika känsliga verk. Eller okänsliga. Samma mellanboett. Samma krona (på sexsiffriga referenser). Samma packningar. Lite tunnare bakboett på GMTn. Kronan tål femhundra bar. Glaset brister vid ca 70 bar. Bakboetten bör tåla bortåt 50 bar. Påtagligt mer för Submarinern. Finns folk som trycktestat sin GMT till 300 meter. Boetterna tål väsentligt mer än vad vi gör, men ingen mekanisk klocka är okänslig för stötar.

Ta den som bäst talar till dig!

A
Bra sammanställt!
 

jabla

Sarlacc
En GMT klarar allt, här i bastun

GMTbastu.jpg



Och här i ölen efteråt :)

GMT_beer.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En GMT klarar allt, här i bastun

GMTbastu.jpg



Och här i ölen efteråt :)

GMT_beer.jpg

Ähum... Du sköljde klockan mellan bilderna hoppas jag...? :depressed:

Och, on topic, så älskar jag min Hulk. Men om det stod mellan en vanlig Subc och en GMTc vettifan om inte GMTn hade vunnit. Som ministern konstaterade I början av tråden så finns det inget som en vanlig dödlig ägnar sig åt som inte en GMT klarar av.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Satt o funderade över samma val för sisådär ett halvår sen, valde GMT:n med Pepsi-bezel o har aldrig varit mer nöjd över ett beslut. Min röst faller på GMT:n alla dagar i veckan.
 

jabla

Sarlacc
Ähum... Du sköljde klockan mellan bilderna hoppas jag...? :depressed:

Och, on topic, så älskar jag min Hulk. Men om det stod mellan en vanlig Subc och en GMTc vettifan om inte GMTn hade vunnit. Som ministern konstaterade I början av tråden så finns det inget som en vanlig dödlig ägnar sig åt som inte en GMT klarar av.
Om man tittar noga så "bytte" jag från coke till pepsi, två olika tillfällen. :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Efter några bärs biter inte bacillerna ändå, det är vetenskapligt bevisat! Så det så! Tror jag....
 

MBx

Cartier
Har ingen uppfattning om valet av klocka - det är den personliga smaken som får avgöra tror jag.:)

Men allvarligt talat - en klocka på armen i en bastu!?o_O
 
Topp