• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Godislåda (klocklåda)

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8462.JPG

Källa: https://omegaforums.net/threads/collection-complete-or-is-it.22822/

En kille på omegaforums postade en bild på sin nuvarande klocksamling. Lite homogen, men ändå väldigt trevlig samling moderna dykare och kronografer. Trevligt att se dem sida vid sida på det här sättet.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Helt klart en låda i min smak, men som nämnts tidigare så hade ju lite mer bredd varit trevligt :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tråkiga svar, som om folket här köper nå 'roligare' eller mer 'fantasifulla' klockor. Finns liknande samlingar här på forumet, föreslås roligare klockor hejsvejs men flesta kör ett säkert race och klipper hellre en Rolex. Som vanligt. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ja lådan är rätt så trist, men väldigt trevliga klockor. Den där Bruciern och Daytonan är väldigt fina.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Trevlig samling! För att vara ett forum där, som det känns, 30%+ av forumet handlar om Rolex, är alla dissar oväntade ;)
 

CLT

Rolex
Helt klart en fin samling. Men många trötta val, varför två GMT-C tex...?

Hade jag fått samlingen hade jag tackat och tagit emot!
 

Mille79

Trollungen
Väldigt roligt att så snart någon kommenterat något så följer nästa på med samma kommentar. Detta händer i många många trådar.

Hade den första skrivit wow vilken låda så hade resten hakat på det.

För min del är det en Rolex låda som är tråkig;)
 
  • Like
Reactions: jhm

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Killen vill inte köpa begagnat, så vintage är inte hans kopp te. Jag tycker inte samlingen är så trist, tänk scenariot att han har kvar alla uren och sköter dem mer eller mindre exemplariskt. Ganska trevlig låda att öppna om 40 års tid och visa för barnbarnen
 
Topp