• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golday

Det är inte en ovanlig klocka direkt. Beror helt på var i landet du bor. Farfars ur & ABC brukar vara vanliga att rekommendera, om du bor i Stockholm.
Men å andra sidan brukar det kosta många gånger mer än vad klockan är värd.

IMG_9398.JPG
IMG_9394.JPG
Det är inte en ovanlig klocka direkt. Beror helt på var i landet du bor. Farfars ur & ABC brukar vara vanliga att rekommendera, om du bor i Stockholm.
Men å andra sidan brukar det kosta många gånger mer än vad klockan är värd.
Tusen tack för svar!
Jag har försökt googla historia om märket men finner inget. Jag upptäckte dock att den byter datum som rolex gör med ett snabbt "tick" prick kl 00.

IMG_9398.JPG
IMG_9394.JPG

Tusen tack för svar!
Jag har försökt googla historia om märket men finner inget. Jag upptäckte dock att den byter datum som rolex gör med ett snabbt "tick" prick kl 00.
Fin klocka :)
Vet inte så mycket om märket heller, men har haft en enkel dressare av det märke. Fanns ju många märken på den tiden som försvann senare.
Om du kan få upp bakboetten kan du ju få reda på vad det är för verk som sitter i och då blir det kanske lättare. Men det är i vilket fall inte något avancerat och borde kunna gå att få servat hos de flesta riktiga urmakare.

Fin klocka :)
Vet inte så mycket om märket heller, men har haft en enkel dressare av det märke. Fanns ju många märken på den tiden som försvann senare.
Om du kan få upp bakboetten kan du ju få reda på vad det är för verk som sitter i och då blir det kanske lättare. Men det är i vilket fall inte något avancerat och borde kunna gå att få servat hos de flesta riktiga urmakare.
Ok tusen tack!! Det är 25 juvelers verk iaf så långt vet jag. Matt fin tavla helt utan skador!
Helt sjuuuukt vad mycket jag tycker om den! Är helt kär :angel:

Kul att höra. Då är den ju värd att serva :)
Ja alltså den behöver inte service ännu. Men tanken bara slog mig och för en liten stund så kändes det hopplöst när jag tänkte på den dagen då den behöver service. Va lite rädd att den inte skulle överleva då! Men du gjorde min kväll nu när jag vet att det går och få den servad :D

Golday vintage diver som ska kläs med antingen ett vintage läder eller nåt Isofrane liknande gummi.
Ska även polera plexit, byta pinbultar samt rengöra boetten..
IMG_7997.JPG

Ska själv försöka hitta lite mer info om märket:)

Tillbaka
Topp