• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golf! Låt oss få se era golfklockor

svampen37

Cartier
2-Faktor
Börjar med min :D
image.jpg
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Sägs bli kraftiga vibrationer när man ska dra en fyra meters backspinn eller som i vissa fall, råkar duffa... Nån annan vet säkert bättre vad som gäller ang klockor + golf. Jag är defensiv och vågar inte använda fin-klockan när jag spelar golf...
 

ErikGBG

Audemars
Kraften som når armen måste ju vara minimal. Svårt o se att de ska vara ett problem. Lite googlande ger att väldigt många spelat golf länge med automare utan problem.
 

point1

Cartier
Ämnet "om det är riskfyllt" har avhandlats ett antal gånger och åsikterna varierar.
Denna tråd fick mig dock att googla upp denna underbara bild från en GS-instruktionsbok.
image.jpg


Hmm nu orkar jag inte räkna på det där men jag har svårt att tro att bollen skulle utverka en kraft motsvarande 1 ton (dvs 10 kN). Detta eftersom bollen flyttar sig (ingen kraftjämvikt), så borde inte kraften som går tillbaka vara så allvarlig. Farligheten ligger nog i själva rörelsen och inbromsningen av den, det spelar nog ingen roll om man slår en boll eller inte.

Hade man slagit in klubban i en ståldörr så hade ju vi haft helt andra impulskrafter för då hade det ju verkligt tagit stopp.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
image.jpg


På tal om golf; nån som vill spela en runda eller två under de närmaste 2 veckorna söder om Sthlm ner mot Nyköping? Är "strandsatt" i stugan utanför Nyköping utan några golfande kompisar inom räckhåll. Men är självklart bilburen...
Typ Trosa/Kallfors/Vidbynäs/Nyköping/Jönåker etc.
Hör av er på PM!
 

chff

Cartier
Spelar inte med klocka.
Som någon skrev tidigare så funkar Richard Mille, Bubba Watson spelar med en RM038.
Har sett några på klubben som spelar med klocka, bland annat en som lirar med en Daytona.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Spelade bedrövligt första nio idag, klockan åkte på i samband med kaffen på halfway house. drog ihop 22 poäng sista nio...
 
Tycker mina dykare tar för mkt plats i svingen, brukar bah ha någon vintage/dressare - är ju ändå en fin sport. Tydligen. :cigar:
 
Topp