• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golf! Låt oss få se era golfklockor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror ju på hur man tänker. SEIKO har extremt höga inte krav på sina klockor och avråder från allt skadligt bärande. Deras 1000m klockor klarar ju 3000m för bövelen. tror knappast det är några problem att golfa med en klocka bara för att det är en SEIKO.
 

mackman

Cartier
grym tråd! snackade med en urmakare innan jul och han sa det att under sommarhalvåret kommer det in folk som har haft på sina automatare när dom spelat golf och duffat så att rotorn gått sönder och åkt av.
 

JAkesson

Omega
Aldrig att mina mekaniska klockor får följa med när jag är ute och tror jag kan lira golf..
Kör med min Garmin S1:a nu för tredje säsongen. Enkel okomplicerad klocka.
approachs1-holeview.jpg

2014-09-06 15.56.11.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Aldrig att mina mekaniska klockor får följa med när jag är ute och tror jag kan lira golf..
Kör med min Garmin S1:a nu för tredje säsongen. Enkel okomplicerad klocka.
approachs1-holeview.jpg

2014-09-06 15.56.11.jpg

Kör samma numera, fast en något nyare. Men den enklaste varianten. Funkar gott.
(Heuern ovan får dock följa med ibland ändå, den är ju så mycket coolare)

@RobertD; japp. "Alla" banor finns inlagda med tillräckligt bra precisson. Avstånd till fram/mitten/bak green. På vissa hål med "distinkta" dog leg etc. så finns även de måtten med. Samt "lay-up" mått till 150/100 kvar, men det kan man ju lätt lösa själva med ganska enkel huvudräkning iofs...
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tar upp frågan från förra året igen; nå´n som är sugen på en enklare golf-GTG under sommaren. Jag kommer förmodligen vara hyfsat "strandad" i stugan utanför Nyköping under större delen av juli & möter gärna upp för en golf nå´nstans söder om Sthlm eller ner mot Norrköping.

Hör av er, så får vi se vad vi kan få ihop!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Kör samma, fast en något nyare. Men den enklaste varianten Funkar gott.

@RobertD; japp. "Alla" banor finns inlagda med tillräckligt bra precisson. Avstånd till fram/mitten/bak green. På vissa hål med "distinkta" dog leg etc. så finns även de måtten med. Samt "lay-up" mått till 150/100 kvar, men det kan man ju lätt lösa själva med ganska enkel huvudräkning iofs...

Är den tillräckligt enkel för att ge till sin, relativt, tekniskt handikappade far? :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Är den tillräckligt enkel för att ge till sin, relativt, tekniskt handikappade far? :)

Det beror på hur tekniskt handikappad han är... Men jag tycker att det borde funka. Du får fixa skriftliga instruktioner bara! :D
Köpte för länge, länge sedan ett modem/Internetpaket till min far. Det var fan i mig det dummaste jag någonsin gjort... Livstid/dygnet runt support ingick, tyckte han...
 

JAkesson

Omega
Min mamma har samma klocka (Garmin S1). Om hon klarar starta den så klarar vem som helst.
Inget illa om min mor, men teknik är inte hennes starka sida.
 

JAkesson

Omega
Fins en gratis app med samma funktioner hole 19!

Telefonappar i all ära. Ser massa teknikintresserade personer springa runt på banan med telefoner, avståndsmätare (kameror) etc. Det tar 10 minuter för dem att slå ett enda slag efter det att de skall upp med allt vid varje slag. Jag gillar enkelheten. När det börjar bli mindre än 100-150m meter så börjar jag använda klockan. ett hål på 4-500m.. knappas att jag kikar på klockan två första slagen. Frågan är snarare, 8-9-P eller 58/60 här?
 

Wemb

Cartier
Någon som har koll på Garmin Vivoactive?

Har vunnit en men inte testat den ännu.
Har kört "golfshot" i iPhone innan och är mycket nöjd med den, kanske inte behövs en klocka...?
 

JAkesson

Omega
Vivoactive, ser ut som att samma funktioner som golfklockorna. Batteritid (10h) med GPS igång är ju också ok.
Jag gillar separat klocka dock, en som kan bli svettig blöt och få slag. Att köra samma klocka och sen sitta och läsa
mail eller vad det nu mer finns i den känns sådär. Funkar säkert, inte min grej.
 

CarlV

Cartier
Telefonappar i all ära. Ser massa teknikintresserade personer springa runt på banan med telefoner, avståndsmätare (kameror) etc. Det tar 10 minuter för dem att slå ett enda slag efter det att de skall upp med allt vid varje slag. Jag gillar enkelheten. När det börjar bli mindre än 100-150m meter så börjar jag använda klockan. ett hål på 4-500m.. knappas att jag kikar på klockan två första slagen. Frågan är snarare, 8-9-P eller 58/60 här?

Jag håller med dig! Jag liksom 99% av alla golfare har för dålig precision i slagen för att ha nytta av en klocka! Själv 12Hcp använder ingen!
 

Ponlarsson

Panerai
Spelar inte golf, men eftersom jag tycker att klockan (på vänsterarmen) är i vägen när jag spelar bowling (med högerarmen) tror jag inte att jag hade velat ha klocka på mig när jag golfade...
 

Babinus

Cartier
Minns inte vilken klocka jag hade när jag fick låna kompisens VW Golf. Så tyvärr. Men hade en Casio när jag dök i Mexikanska Golfen. Ingen bild tyvärr.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Finns bara ett välkänt pro som spelar med klocka; Phil Mickelson. Han är i o f champion för Rolex DJ och lär bära dem privat, men spelar med en Cellini mekanisk. Ett mekaniskt ur ska tydligen tåla påfrestningen. Själv spelar jag med golfklubbor...;)
 
D

Deleted member 1749

Guest

Rojalisten

Panerai
Rolex är väl golf? Så många banor man varit på där stora plakat med tiger, en Rolle och golf i samma bild har funnits gör mig övertygad att klockor och golf hör ihop!
 
Topp