• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes "Golfklocka" - quartz, "lagom" sportig, gärna vintage...

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hallå där!

Nu är ju våren här & golfsäsongen med den. Då behöver man mao. en passande klocka till denna aktivitet. Att man inte bör använda sina automatiska ur vid golf verkar ju vara en vedertagen sanning... Framför allt om man som jag slår minst 100 slag per runda... ;)

Som sagt; "lagom" sportig, gärna vintage-ig, inte fööööör stor (max 40 mm.), tålig, snygg, "lagom" dyr/billig. (budget upp till 4000-5000:- vid "rätt" objekt, kanske - gärna billigare iofs...)

Så - hit me! Vad har ni för förslag? :cool:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Borde du inte ha en citizen "golf" :D
(Ps. den är rätt fin)

Kanske det... Den var ju faktikst riktigt snygg:
(googlad bild)

BM7120-01E.jpg


Kan vara ett alternativ om jag inte springer på nå´n vintage.

Fast generellt sett gillar jag inte att de märkt den med "Golf"... Vad är det sopm gör den till en "golf-klocka"? Jag söker egentligen ingen "golf-klocka" utan en klocka som passar när man spelar golf... Om nå´n fattar... o_O

Andra förslag?
 

Camo00

Patek
Nivada Quartsonic med diskret blå tavla, nytt batteri, lagom möglig och med två sportiga straps??
300:- skickat! :)

IMG_1590_zpse24ab10d.jpg


IMG_1602_zps9f601c13.jpg
 

max

Dancing Queen
sorry, jag är ju kass. Länkade inte bara till fel bild utan missade att det var en köpesannons då taggarna inte syns i mobilen!

Nåja, en sånhär menade jag
Tudor Prince-Quartz OysterDate
Jag har ingen till salu, hittade en gammal annons (klockan såld) men ca 5500kr för en servad i kanonskick och fullset kan man ju inte klaga på, lite info och bilder iaf. Klockan är 36mm och nato väljer jag att inte kommentera :D
http://forums.watchuseek.com/f29/**...sterdate-model-91534-rsc-restored-417004.html

Tudor010.jpg
 

max

Dancing Queen
Jag förstår inte hur man kan använda ´golf´ och ´sport´ i samma mening :eek:
Du griper efter halmstrån på ett tråkigt urvattnat skämt från folk som aldrig testat golf, han skrev inte ens om golf utan att klockan skulle vara lagom sportig ...göteborgare *sigh*
...nej jag spelar inte golf men nån stans måste fasen gränsen gå för dina inhopp tagna ur luften.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Den här tråden börjar bli rolig... :D
Har inget emot kladd, så fortsätt komma med idéer.

@ Max; en sådan Tudor vore ju kanon! Varför inte på Nato? Har för mig jag sett bilder på DateJust-liknande klockor & det funkar förvånansvärt bra, ju!

@ TKVF; Jag har aldrig sagt att golf är en sport... När man som jag snittar på 90-100 slag/runda, så är det mer en umgängesform. En skön promenad i goda vänners sällskap. Man får sig en birdie-whisky då & då (allt för sällan, dock), en cigarr framåt 14-15:e & en iskall öl efteråt!

@ Smulan; nja... Kanske? Pris? Att kunna ta lite tid kanske inte är så tokigt...
 

Smulan

Rolex
Hade inte tänkt flippa den så snart men den här klockan ÄR ju golf :) Bandet är nytt från Singular, originalspännet följer med liksom ett vitt budgetband. Vill du ha den så är priset 2K.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Visste inte att det fanns alternativ;)
Jag har haft min tag h golf, (först en svart limited editon som ligger på botten på västkusten) nu en vit många år. Verkligen Underbar klocka att ha på sig, finns två små störiga saker med den dock, strapen är dyr, drygt 2000 kr o slits rätt snabbt om du använder den som badklocka, samt att batteriet håller typ ett år bara ( kanske för att den är så tunn!?)
De verkar hållt sitt värde väldigt bra, enl chrono24, ca9k. Inte vintage som du önskade men en fantastiskt sköön sommarklocka som passar bra vid många tillfällen tycker iaf jag.
uxnBxNA.jpg
 
Topp