Jag tycker att man vid valet av en säljare ska titta mer på hur hanterar denna situation vid fel på vara.
Oftast läser man: xxx är bra, har handlat ofta från xxx. Aldrig nåt strul.
Det betyder egentligen inget, då 99% av köpen är "strulfria" och därmed är de alla "good" guys.
En säljare kan ha 1000-tals likes då han ex. hade tur att alla hans klockor var helt felfria.
Vid affär # 1001 leveras en "strul" klocka (behöver inte vara säljarens fel).
Det är först när strulet tillkommer som man kan skilja agnarna från vetet.
För mig är det viktigare att veta hur säljaren hanterar detta.
Borde det inte finnas en särskild tråd (good/bad) som avhandlar detta.
Oftast läser man: xxx är bra, har handlat ofta från xxx. Aldrig nåt strul.
Det betyder egentligen inget, då 99% av köpen är "strulfria" och därmed är de alla "good" guys.
En säljare kan ha 1000-tals likes då han ex. hade tur att alla hans klockor var helt felfria.
Vid affär # 1001 leveras en "strul" klocka (behöver inte vara säljarens fel).
Det är först när strulet tillkommer som man kan skilja agnarna från vetet.
För mig är det viktigare att veta hur säljaren hanterar detta.
Borde det inte finnas en särskild tråd (good/bad) som avhandlar detta.