• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Good feeling - a bunch of reasons

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vad kan jag säga - kronografkärlek.

IMG_6842_zps212b05c9.jpg


IMG_6841_zps5c0df74f.jpg


IMG_6840_zps298df2cb.jpg


IMG_6838_zps94f6cbed.jpg


IMG_6837_zpsde3a5c52.jpg


IMG_6836_zpsa6659a95.jpg


IMG_6835_zps61162bc2.jpg


IMG_6834_zpsd97cd12f.jpg


IMG_6833_zps0ed05e79.jpg


IMG_6832_zpsb761fb18.jpg


IMG_6831_zps62a12923.jpg


IMG_6830_zps13bd83f4.jpg


IMG_6829_zps2aa161fe.jpg


IMG_6828_zpsb29a4c39.jpg


IMG_6827_zps3900b97a.jpg


IMG_6826_zpsbe725461.jpg


IMG_6825_zps5340ea29.jpg


IMG_6824_zps13940ec9.jpg


IMG_6823_zps4d733539.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Älskar galenskapen! Wittnauer/Crotonkronograferna är mina favoriter. Men hur sorterar du dina ur? Själv brukar jag alternera mellan årtal, boettmaterial stil och storlek.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Crazy, Hans! Förstår om du inte känner behov av att dyka upp på nästa vintagekronograf-gtg i alla fall ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Hardy

Thug
Du skämta inte när du sa att du hade mycket på hyllan just nu haha!

Guldheuern är min favorit ;)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Good feeling - a bunch of reasons

Jävlar i min lilla låda. Här ligger man några snäpp efter med en (1!) i samlingen :grin:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack för uppskattningen, de är värda bättre bilder men där räcker kunskapen inte till. Har svårt att utse någon eller några favoriter men en Vantage med svart tavla kommer jag alltid ha i lådan, tycker de är så otroligt fina. Heuern ligger bra till, har originallåda från Levins i Västerås till den och tror nästan lådan är värd lika mycket som klockan i vissa kretsar. :) Jag gillar den på grund av skicket, utseendet, det faktum att den är svensksåld och att jag vet vem som haftvden innan mig, originallådan. Movadon med pandatavla och El Primero-verk ligger bra till som övervintrare.

Aurum skrev:
Älskar galenskapen! Wittnauer/Crotonkronograferna är mina favoriter. Men hur sorterar du dina ur? Själv brukar jag alternera mellan årtal, boettmaterial stil och storlek.
My madness, har lite tråkigt och grovt sorterat baserat på värde. Boxen med Heuern, Omegan, Lemanian och Movadon förvaras på annan plats än övriga så därför den lösningen. Annars går jag på utseende för det mesta, lite lagom ostrukturerat.
theargonaut skrev:
Crazy, Hans! Förstår om du inte känner behov av att dyka upp på nästa vintagekronograf-gtg i alla fall ;-)
/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Det finns alltid plats för nya spontankärlekar...:)
jakob.dala skrev:
Så kul!
Måste snart få klämma lite : )
Soon, soon...:)
KMS skrev:
Riktigt grym samling! Måste vara svårt att välja på morgonen! :D
Alla får inte den handledstid de förtjänar, allt går i perioder men de är tyvärr nte ensamma om uppmärksamheten utan får slåss mot andra lådor.
Hardy skrev:
Du skämta inte när du sa att du hade mycket på hyllan just nu haha!
Guldheuern är min favorit ;)
;) Jag sa ju att jag är inne i en kronografperiod. :) Heuern är unik.
NiklasArvid skrev:
Grymt!
PandaMovadon regerar!
...men är det inte ett par Speedmasterformade hål i den där lådan??? :)
Minst ett par. :) Glömde slänga med en nyare reduced Speedy på bilderna men den är från 1999 och ska bort.
Spencer66 skrev:
Fan Ariste, du måste ha en grymt förstående fru! :D
En mycket förstående sambo, långt ifrån lika intresserad som jag men vintage har jag fått henne att bära och den lilla Speedyn kastar hon lystna blickar efter. :)
urinvånaren skrev:
Är alla fungerande? en imponerande samling, grattis! :)
5 av dem ska till urmakaren i nästa vända då några nya kommer hem, resten fungerar. Tackar!
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Måste också berömma den där samlingen. Otroligt cool och varierad. Det finns så mycket läckert där ute, och det är kul att se så många häftiga klockor samlade på samma ställe :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Crowolf skrev:
Jeeeeeeeeezzzzzz.........
Vilken jävla samling! :)
Det är inte ofta jag hämtar hem allt samtidigt men kan hålla med om att vid dessa tillfällen är det med blandade känslor jag ser på dem...för att inte tala om vad sambon tycker...insane in the membrane...:)
Rber skrev:
;)
LtCariad skrev:
Måste också berömma den där samlingen. Otroligt cool och varierad. Det finns så mycket läckert där ute, och det är kul att se så många häftiga klockor samlade på samma ställe :)
Tackar, ser gärna mer av dina Speedys..anytime....:)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Oj, hur kan jag missat detta? :eek: Vilken underbar samling!
Du kanske även har flest klockor på detta forum?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Helt underbart!

Jag röstar för en GTG hemma hos dig nästa gång... I alla fall för oss vintage-nördar... :)
 
Topp