• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Good feeling - skäl #2

Ariste

Audemars
2-Faktor
Förra veckan präglades av idel positiva överraskningar. Jag är knappast känd för att köpa nya klockor eller gamla klockor i alltför bra skick ( med en del undantag), för mig är en del av tjusningen ovissheten...själva chanstagandet i att köpa mögel och sedan bli positivt överraskad. Dåliga bilder är en utmaning, uselt skrivna beskrivningar kan dölja mycket fint när man väl får hem det. Det handlar inte om att tjäna pengar, göra klipp på ett monetärt sätt utan mer om att tolka, chansa på taskiga bilder och beslrivningar...känna den där spänningen när paketet är på väg och njuta av hur pulsen ökar när man öppnar paketet och det visar sig att man fått hem något som får känslorna att svalla. Visst drar jag nitlotter, det hör till...men shit vad kul och givande det är med paket och dess överraskande innehåll.

Slutdravlat.

Straight Outta Compton:

IMG_6752_zps9108348c.jpg


USPS levererar:

IMG_6753_zpse213953b.jpg


Låt oss börja med det ena:

IMG_6754_zpse4302860.jpg


Vilken weird länk, lite fiskfjäll över den:

IMG_6755_zps9c14b515.jpg


Ännu en kronograf:

IMG_6756_zps76a91262.jpg


Voila, en biffig LeJour på 42mm i grymt skick (förutom att ena visaren är loss men det borde vara lätt åtgärdat):

IMG_6757_zps46aed8c2.jpg


Sitter fint:

IMG_6760_zpsb1f1cec6.jpg


Inuti tickar ett Valjoux 7733 i bra skick, bara att börja använda så fort visaren är på plats. Vill inte riskera att förstöra lumen:

IMG_6763_zps42628de4.jpg


IMG_6766_zps395e78e1.jpg


IMG_6767_zps96fe83d8.jpg


Förslag på passande band är alltid välkomna, ha en fortsatt skön dag!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Supernice!

Racingstrap i honungsfärgat skinn kanske?

Hmm, tro om jag ska få lite feelgoodkänsla framöver ;)
 

KMS

Rolex
E det bara jag som gillar den länken? Lite MetallKrokodil :D , synd att den ser 2 mm för liten ut. Annars så sharkmesh eller något i svart, nato?

Har du ingen där hemma som säger "Har du inte redan en sån?" (med stora anklagande/frågande ögon)? :D

Gillar pilvisare skarpt!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Och länken är ju as cool!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Scaramanga skrev:
Supernice!

Racingstrap i honungsfärgat skinn kanske?

Hmm, tro om jag ska få lite feelgoodkänsla framöver ;)
Honung eller choklad, gott hursom men frågan är vad som blir snyggast. Jag får testa mig fram....good point, Sir!
NiklasArvid skrev:
cool, grattis!

vad tror du om chronosekunden? har det varit lume i den?
Tackar! Jag tror det varit lume i den för det har jag på flera andra, känner du till undantag eller satt det alltid lume i "klubban"?
KMS skrev:
E det bara jag som gillar den länken? Lite MetallKrokodil :D , synd att den ser 2 mm för liten ut. Annars så sharkmesh eller något i svart, nato?

Har du ingen där hemma som säger "Har du inte redan en sån?" (med stora anklagande/frågande ögon)? :D

Gillar pilvisare skarpt!
Metallkrokodil var en bra beskrivning, still weird...:)...och alldeles för smal. Ska testa lite band i helgen när det lugnar ner sig. Sambon är föräldraledig nu vilket inte ger henne något bra förhandlingsutrymme då hon lever på mig. :) Men även innan dess tappade hon räkningen och kollen på min samling, hon har sina intressen och jag har mina. Till viss del gemensam ekonomi men även egen ekonomi, mycket viktigt för individen. :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den, tycker den var riktigt cool! :)
Även jag tycker du ska slänga på ett racingband med småhål.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Good feeling - skäl #2

Grattis! Såå snygg, men länken var lite udda? Ser rätt bekväm ut? :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Riktigt fin. Tycker länken var superfräck! Även om den är för liten till denna; 18 mm? Vill du byta den mot något annat så säg till. Har en hel del i 20 mm, nytt och bättre beg.
mvh
 
C

Crowolf

Guest
Shit! Vad håller du på med? Paket på paket på det här läskiga viset... Grattis då till ännu en ap-cool klocka!!!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte helt fel denna heller, bra fångat! Spontant känns inte detta ur motorsport och därför är inte skinnrallyband det bästa alternativet kanske. Säger något slags gummiband igen för ovanlighetens skull.
 
U

urinvånaren

Guest
Intressant läsning, var hittar du ett sådant ex? grattis förresten :D
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Aurum skrev:
Inte helt fel denna heller, bra fångat! Spontant känns inte detta ur motorsport och därför är inte skinnrallyband det bästa alternativet kanske. Säger något slags gummiband igen för ovanlighetens skull.

Varför inte nåt hålat tropikband? Badracing liksom ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack för alla ryggdunkningar och förslag på band, jag återkommer med en bandtestartråd framöver när jag inhandlat lite alternativ. :)
Camo00 skrev:
Grattis! Såå snygg, men länken var lite udda? Ser rätt bekväm ut? :)
Tackar, den är bekväm men känns fortfarande lite udda...med rätt band blir den livsfarlig..:)
Kettil skrev:
Grattis! Riktigt fin. Tycker länken var superfräck! Även om den är för liten till denna; 18 mm? Vill du byta den mot något annat så säg till. Har en hel del i 20 mm, nytt och bättre beg.
mvh
Tack, Kettil! Jag ger länken chansen i några dagar men känns den fortfarande weird så skickar jag den till dig. :)
Crowolf skrev:
Shit! Vad håller du på med? Paket på paket på det här läskiga viset... Grattis då till ännu en ap-cool klocka!!!
Periodare. ;) Tack ska du ha...
Aurum skrev:
Inte helt fel denna heller, bra fångat! Spontant känns inte detta ur motorsport och därför är inte skinnrallyband det bästa alternativet kanske. Säger något slags gummiband igen för ovanlighetens skull.
Vielen Dank, ett tropic från 70-talet skulle vara intressant på...återkommer med testbilder.
urinvånaren skrev:
Intressant läsning, var hittar du ett sådant ex? grattis förresten :D
Tackar, jag letar i mainstreamfåran - eBay. :) Skulle gärna sitta på andra forum och knyta kontakter, hitta nya kanaler och regga mig på utländska auktionssajter...men tiden vill inte riktigt räcka till. :)
 
Topp