• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gotland - Jobbe? Naej semestah!

Halloj i skutan!

Är över på Gotland en vecka och undrar om ni vet några ställen att kika på klockor,finns väl 1-2 klockbutiker precis vid ringmuren har jag för mig.
Tänkte också besöka några loppisar och se om jag kan fynda något där med...enbart hittat vinyl hittills.

Glad sommar!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
klockia.se har väl fysisk butik på Gotland?

Edit:
IMG_3661.PNG
 

Josa

Omega
2-Faktor
Tack! Vad kan man tänkas att möta för klockor här?
Helt ok utbud av Sjö Sandström, dock innan deras ombyggnad. Antar att det blivit bättre nu.

Loppisar har du över hela ön, bara att svänga in lite här och där enligt skyltarna du ser.
Finns även en grupp på Facebook där gotlänningar gärna lägger upp att de har loppis. Vet tyvärr inte vad gruppen heter då jag inte har Facebook själv.
Men några är avsevärt bättre än andra.
Finns en ganska bra permanent loppis i Havdhem om du är söderöver.
 
Helt ok utbud av Sjö Sandström, dock innan deras ombyggnad. Antar att det blivit bättre nu.

Loppisar har du över hela ön, bara att svänga in lite här och där enligt skyltarna du ser.
Finns även en grupp på Facebook där gotlänningar gärna lägger upp att de har loppis. Vet tyvärr inte vad gruppen heter då jag inte har Facebook själv.
Men några är avsevärt bättre än andra.
Finns en ganska bra permanent loppis i Havdhem om du är söderöver.

Tack! Vi åkte till Fårö förra året så åker söder denna vendan, perfekt!
Kom in på deras sida, såg ut att ha tag heuer också, kanske har de en carrera 01 i stål inne..den hade jag velat klämma på!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ingen sommar utan Fårö/Gotland för min del! Köpte en PADI förra sommaren på Klockia trevlig butik som hade bra utbud på ORIS. Väldigt trevlig personal på Visby Ur!
 
Visby ur och guld 5/5. Fantastisk personal! Hade 20% på Tag Heuer, skulle se om han kunde få hem en innan veckan så jag kunde få klämma på en carrera 01 i titan, även 20% på beställningar.
 
Topp