• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grön eller beige lysmassa?

Vilken färg på lysmassan vill du ha på din Panna?

• Grön

• Ecru

• Vit

• Annan

Resultatet är endast synligt efter enkät.
Hej. Jag är herr näsvis. Färgen är inte beige utan ecru..kan du ändra? 😁

Kan du lägga till turkos/ljusblå också 😂😂 1661 exempelvis

Kan du lägga till turkos/ljusblå också 😂😂 1661 exempelvis

Det går under “Annan”. Vetenskaplig forskning visar att fler en fyra pollenkollen-alternativ leder till beslutsparalys och distraktion i form av slumpartat youtube-surfande, eller, i svårare fall, gungande fram och tillbaka med huvudet mellan händerna i ett hörn, istället för svar.

Screenshot 2022-07-28 at 20.47.08.png

• Love
Reactions: PNM
T dial or bust.

Kan dock tänka mig alla, varför bara ha en panerai

Fair enough. Men här är premissen att vi befinner oss i en dystopisk framtid, gatorna är tomma bortsett från utbrända bilvrak och kontorspapper som blåser längs trottoarerna, du sitter i en bunker och förhandlar med ett gäng oangenäma grunk-flippers och du har bara ett val på lysmassa. När det kommer till kritan vad väljer du?

Fair enough. Men här är premissen att vi befinner oss i en dystopisk framtid, gatorna är tomma bortsett från utbrända bilvrak och kontorspapper som blåser längs trottoarerna, du sitter i en bunker och förhandlar med ett gäng oangenäma grunk-flippers och du har bara ett val på lysmassa. När det kommer till kritan vad väljer du?

Jag har redan samtliga i samlingen 😂

Om vi pratar fallout, titanpanna, grön lysmassa, mest tactical

Jag har bara haft grön (510), ecru (914) och annan (683). Föredrar faktiskt grön. Sitter och kollar på polarens 005 just nu och det är faktiskt så jag tycker det ska se ut på en Luminor.

Vill ha alla 🙂
Mest tryck i lumen tycker jag att det är på grön, typ lite äldre 000,005,112,56,61 mfl mfl
26K, 382 och 389 har haft bäst lume av alla pannor jag haft, tätt följt av 111,112,118 etc.

Panerai gick över från Luminova till Super Luminova runt 2005 har jag för mig.

"L SWISS L" = Luminova
"L SWISS MADE L" = Super Luminova

26K, 382 och 389 har haft bäst lume av alla pannor jag haft, tätt följt av 111,112,118 etc.

Panerai gick över från Luminova till Super Luminova runt 2005 har jag för mig.

"L SWISS L" = Luminova
"L SWISS MADE L" = Super Luminova
26:an var det ett jäkla tryck i, även 662 lyser ordentligt. Ska Super luminiva lysa starkare? Kanske beror på att det är målade index som jag tycker mina äldre lyst mest, typ 61,56

26:an var det ett jäkla tryck i, även 662 lyser ordentligt. Ska Super luminiva lysa starkare? Kanske beror på att det är målade index som jag tycker mina äldre lyst mest, typ 61,56
Framför allt lyser de längre :) Körde ju en lume-tävling för några år sen, där 382 lyste längre än 112(G) , 911 med flera.

Tillbaka
Topp