• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grönt är skönt?

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hejsan alla Klocksnackare:)

Håller på att lära mig om alla olika ref nr och modeller . Vintage is my call men kermit har etsat sig in i mitt huvud på något skönt sätt. Vad tycker ni om den? Är det någon speciell serie man ska ha? Flat four eller inte flat four? Har vi några gröna här på KS?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fanns det inte lite mörkare resp. lite ljusare gröna bezels oxå..? Nåja en kollega jag åt middag med ikväll hade just en 16610LV
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Grönt ÄR skönt.

image.jpg

image.jpg
 

morrism

Audemars
Hejsan alla Klocksnackare:)

Håller på att lära mig om alla olika ref nr och modeller . Vintage is my call men kermit har etsat sig in i mitt huvud på något skönt sätt. Vad tycker ni om den? Är det någon speciell serie man ska ha? Flat four eller inte flat four? Har vi några gröna här på KS?


Grym klocka, men tyvärr har de rusat i pris senaste året
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hejsan alla Klocksnackare:)

Håller på att lära mig om alla olika ref nr och modeller . Vintage is my call men kermit har etsat sig in i mitt huvud på något skönt sätt. Vad tycker ni om den? Är det någon speciell serie man ska ha? Flat four eller inte flat four? Har vi några gröna här på KS?
Ska du gå grönt, är det väl lika bra att gå helgrönt, som daviden. Den tavlan är banne mig fenomenal. Från nästan svart till klart grön, beroende på hur ljuset faller.

Fast grön är inte min färg... Säger de... :banghead:

A
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Fanns det inte lite mörkare resp. lite ljusare gröna bezels oxå..? Nåja en kollega jag åt middag med ikväll hade just en 16610LV

Jo, det ser ut att stämma, läste på rolexforums att de första klockorna hade en annan sorts grön och att i mitten av produktionen blev de lite ljusare för att sedan återgå till lite mörkare.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ska du gå grönt, är det väl lika bra att gå helgrönt, som daviden. Den tavlan är banne mig fenomenal. Från nästan svart till klart grön, beroende på hur ljuset faller.

Fast grön är inte min färg... Säger de... :banghead:

A

Grönt har ja alltid gillat, jag gillar verkligen hulken men den där kermit, den har verkligen etsat in sig i mitt huvud. Får reda ut detta, ska testa hulken innan det blir köp såklart.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hulks länk och clasp är ju mkt bättre än Kermit, i alla fall i termer av upplevd kvalitet och känsla

Sen är frågan om du är en fan av den större boetten eller mer sugen på old school
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skulle vilja säga att den har tre olika ansikten.

1. I starkt ljus är den supergrön, verkligen jättegrön. Den syns!
2. I lite mindre ljus är den diskret grön, nästan försiktig. Går under radarn.
3. På kvällen, i väldigt lite ljus är den nästan svart. Skulle kunna misstas för en 116610LN.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Skulle vilja säga att den har tre olika ansikten.

1. I starkt ljus är den supergrön, verkligen jättegrön. Den syns!
2. I lite mindre ljus är den diskret grön, nästan försiktig. Går under radarn.
3. På kvällen, i väldigt lite ljus är den nästan svart. Skulle kunna misstas för en 116610LN.


Låter sjukt najs!!! Har du klämt på kermit nån ggn? Hur är den i jämförelse?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hulks länk och clasp är ju mkt bättre än Kermit, i alla fall i termer av upplevd kvalitet och känsla

Sen är frågan om du är en fan av den större boetten eller mer sugen på old school

Är det samma länk i kermit som gmt master 2? Den har jag haft möjlighet att klämma på:)
 
Topp