• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Graalarnas graal till salu(?)

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ska direkt erkänna att jag inte kan så mycket om Patek Philippe och än mindre referenserna.
Läste den här artikeln på Hoodinkee och kände att jag ville dela med mig.
Skriven med känsla, och han skapade iaf. en förståelse hos mig hur speciell den här klockan faktiskt är.

IMG_1340.PNG

Patek Philippe 2499 i "den vita metallen" finns i två exemplar. Patek Philippe äger den ena, Eric Clapton den andra - och nu är den till salu.

http://www.hodinkee.com/eric-claptons-patek-philippe-2499

Vore inte så liiite coolt att äga den. Hinner man sälja huset innan den är borta tro?? :cool:

Äh, kan ju inte vara något att ha om man bara gör den i två exemplar. :lol: :lol: :lol:

Det är en en fantastiskt fin klocka, men jag är inte överens med de överdimensionerade siffrorna på det nedre registret.
Skrmavbild2012-10-16kl050228.png

Jämför även individuellt siffrorna, tex 6 och 29.

plattfot skrev:
Det är en en fantastiskt fin klocka, men jag är inte överens med de överdimensionerade siffrorna på det nedre registret.
Skrmavbild2012-10-16kl050228.png

Jämför även individuellt siffrorna, tex 6 och 29.

du menar 9 gissar jag? men det säger ju nåt om läsbarheten...? ;)

jag tycker den är skitsnygg, men också att det är roligare med nåt från 40-talet som har haft ett liv än en klocka från 1989 som har legat i bankfacket hos några miljardärer...

dessutom... min "perfect size" på en sån här är nog 35mm också så jag väljer att passa denna gången...

...vare 1518 som var den tidiga mindre ref:en???... men just ja... den fanns ju inte i vit metall... jaja... får väl ge mig in i budgivningen iallafall... :D

1000w.png

jag tycker det är inte så lite svindlande att det finns så många så svinrika klockintresserade att det gå att hålla snurr på patek-samlar-cirkusen? vore ju en dröm att få hänga med till kassaskåpet hos nån av dem...

Men hallå... Jag skiter väl i "överdimensionerade index", "Perfect size" och att det är svårt att hitta reservdelar!
Vi snackar ju Clapton!!! :eek:

RicVin skrev:
Men hallå... Jag skiter väl i "överdimensionerade index", "Perfect size" och att det är svårt att hitta reservdelar!
Vi snackar ju Clapton!!! :eek:

Ja, Clapton. Och det är väl just Clapton som är lite grann spiken i kistan. Ett starkt incitament att absolut INTE förknippas med den klockan.

Är det bara jag som tycker att den helt ärligt är kopiöst skitful. Sen spelar det ingen roll hur avancerade komplikationerna är eller hur dyr och ovanlig den är. Jag tycker det är en ful klocka....

Denke har vaknat på fel sida idag... Eller är det så att ditt kasettband med Larz Kristerz trasslat sig i bandaren?
Klart du måste slå till med att den är "ful".. Det är ju sånt man brukar ta till när man inte vet riktigt vad man ska säga för att få en reaktion. Fy vad lågt... ;)

RicVin skrev:
Denke har vaknat på fel sida idag... Eller är det så att ditt kasettband med Larz Kristerz trasslat sig i bandaren?
Klart du måste slå till med att den är "ful".. Det är ju sånt man brukar ta till när man inte vet riktigt vad man ska säga för att få en reaktion. Fy vad lågt... ;)

Eller så är det helt enkelt så att den ÄR ful. Men att varenda klocknörd rent intiutivt bränner av rejäla kalsongskott bara för att det är en PP.....

Det blir ju inte snyggt per automatik bara för att nån gnom i Geneve har pillepillat jättelänge med en jättekomplicerad komplikation och lurat i Eric "slow-hands" Clapton att det är da shit... :mrgreen:

RicVin skrev:
HAHA!

He, he. Gnom. Hysteriskt. Måste svida att klockan säljs. Hela motiveringen av det absurda anabolapriset ligger givetvis i att det bara finns två och ingen går att köpa. Sedan får Eric Slow cash flow och så går det åt helvete.
Nu slutar klockan helt säkert kring midjan på en sandorm med oljefält. Hur ball är det sedan?

Denke skrev:
RicVin skrev:

Eller så är det helt enkelt så att den ÄR ful. Men att varenda klocknörd rent intiutivt bränner av rejäla kalsongskott bara för att det är en PP.....

Det blir ju inte snyggt per automatik bara för att nån gnom i Geneve har pillepillat jättelänge med en jättekomplicerad komplikation och lurat i Eric "slow-hands" Clapton att det är da shit... :mrgreen:

På det första stycket så kontrar jag med... Nej..
På det andra stycket så kontrar jag med... Jo..
:cool:

Denke skrev:
... Men att varenda klocknörd rent intiutivt bränner av rejäla kalsongskott bara för att det är en PP.....

...du får min kärlek att kännas så... smutsig...

...och jag som funderat på att ta en calatrava som min andra hustru, menar du då att den kärleken är mindre värd än den mellan hen och hen?

:mrgreen:

NiklasArvid skrev:
Denke skrev:
... Men att varenda klocknörd rent intiutivt bränner av rejäla kalsongskott bara för att det är en PP.....

...du får min kärlek att kännas så... smutsig...

...och jag som funderat på att ta en calatrava som min andra hustru, menar du då att den kärleken är mindre värd än den mellan hen och hen?

:mrgreen:

Den kärleken är inte mindre värd än mellan hen och hen, den är bara mindre genomtänkt. :D

@RicVin men köp den då om den nu är så jefla fantastisk. Köp Clapton också när du ändå är i farten... :mrgreen:

Tillbaka
Topp