• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graalen är här!

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Riktigt fin! Grattis! Alla behöver en Reverso :)

F6D5C4A2-7F8C-499C-A234-23602B1E0C5F_zpsgplb0j9d.jpg
 
Ända sedan jag blev intresserad av klockor för 14 år sedan har jag haft en klocka i tankarna. En Jaeger Le Coultre Reverso. Lågmäld elegans när den är som allra bäst. Jag har ibland drömt om en Duo, ibland en GT och ibland en minimalistisk Classique. Av någon anledning har det aldrig blivit av att på allvar jaga graalen utan jag har ägnat mig åt att köpa en massa andra klockor i stället. Jag har njutit av dem men hela tiden haft Reverson i bakhuvudet. Tänk om...

Så i veckan snubblade jag plötsligt över en Classique på en auktion där priset verkade bli överkomligt. Efter att ha haft den på armen en kort stund var det bestämt – den bara måste jag ha. Lite bud hit och dit och så i går knatade jag hem med den på armen!

Bandet är lite slitet så det ska bytas men i övrigt hoppas jag att den här nu ska bli en konstant i klocklådan. Den enda lilla funderingen jag har är att den är lite liten om man jämför med t.ex. en GT. Samtidigt är det ju den klassiska storleken och det finns något charmigt över en klocka som inte har sekundvisare. Som om den ändå är säker på sin sak. Subtil. Den bara är liksom.

/Henrik

DSC_0582_zpskntyul7f.jpg

DSC_0588_zpsc8jaqfgg.jpg
Gratulerar,superb modell!
 
Topp