• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graalen blir nog inte så långlivad...

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hmmm... Efter ett par veckor med min Reverso Classique blev funderingarna på om jag ändå inte borde köpt en GT i stället för en Classique lite för starka. Så när jag för några dagar sedan av en händelse snubblade över en GT i riktigt fint skick kunde jag inte motstå den. I förrgår damp den ner här och nu är jämförelserna i full gång. GT eller Classique? En av dem måste bort. I nuläget känns det som om jag kommer att behålla GTn och skickar vidare den andra. Synd att man inte har obegränsad ekonomi för båda är ju fantastiska klockor.

Tycker Classiquen är så otroligt stilren men GTn är lite bättre i storlek. Man önskar att JLC kunde göra en Classique i GT-format. Det vore något.

/Henrik

DSC_0748_zpsiim08pk4.jpg

DSC_0750_zpsibdo86wt.jpg

DSC_0756_zpsxcaqrng9.jpg

DSC_0751_zpsf4mlprqt.jpg

DSC_0760_zpsbkwfb9x6.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Personligen hade jag valt en Classique, men om du redan har så stora tveksamheter om den så är det lika bra att flippa.
 

Johan M

Cartier
Båda är fina men så lätt som du fick tag i dem så tycker jag att ingen av dem kan benämnas som någon graal.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
GT n känns mer modern i sitt format. Gillar sub sekunden också. Bägge väldigt vackra och klassiska klockor.
 

J&B

Omega
Helt klart GTn! Är väldigt nöjd med min. Sen gillar jag vågmönstret i tavlan som ger mer liv. Grattis till tillskottet!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tycker dom de flesta, behåll GT'n. Då är det väl tur att du inte fick Classique'n nerspydd!
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Ja, forumet tycks enigt och jag känner också likadant. GTn får stanna, Classiquen får vandra vidare. Nu hoppas jag att jag kan vara nöjd med beslutet...

Jag har någon slags tanke om att jag skulle nå fram till en punkt där jag blir något av en OWG. Det har inte funkat hittills, men kanske skulle jag ta och sälja av resten av klockorna också. Bara behålla GTn och en dykare som man kan ha för lite tuffare tag. Det vore lite härligt att bli ett med en viss klocka lite mer.

/Henrik
 
Topp