• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graham tar mark? (poll)

Nice eller bajs?

  • Nice

    Röster: 19 8.2%
  • Oklart

    Röster: 27 11.7%
  • Bajs

    Röster: 185 80.1%

  • Totala väljare
    231

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På senare tid har Graham poppat upp lite varstans, hos bland annat Timelessluxwatches, Jurawatches och nu @ERIKSON URHANDEL
Jag behöver nog inte ens uttrycka vad jag tycker om Graham men samtidigt är jag nyfiken på vad ni andra tycker. Går ni igång på detta?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Calfen

Panerai
Jag gillart, vart sugen på att köpa ett par modeller dock ingen av ovanstående. Första köpet blir nog en beggad så jag kan uppleva klockan utan att gå back massa om den inte faller mig i smaken!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Känns lite Invicta även om prislappen är saftigare. Känns lite skumt att de stoltserar med årtalet 1695, är det ett märke som någon köpt och återstartat utan egentlig koppling till den ursprungliga tillverkaren?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Silverstone hade kunna vara trevlig om den inte var så jävla plottrig på tavla, bazel och band.
Chronofighter är ju "bajs" så länge den har vattenkran till kronskydd
 

Hugii

Audemars
@yonsson Jag tror att vi alla är nu nyfikna på vad du tycker. Det är du som har startat tråden. :)

Min första spontana tanken går åt "semesterfynd på den lokala bazar/marknaden". Känns som att Diesel och D&G ligger steget före med sina designers. Ont i ögonen och huvudvärk av alla detaljer. :)
 
Inget märke jag fastnat för nämnvärt. En hel del skumma modeller med för mycket trams. Finns säkert mycket fint vintage dock.
4530287_xxl.jpg

Usch.
4447514_xxl.jpg

Wow, datumförstoringen tar ju upp halva tavlan...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson Jag tror att vi alla är nu nyfikna på vad du tycker. Det är du som har startat tråden. :)

Min första spontana tanken går åt "semesterfynd på den lokala bazar/marknaden". Känns som att Diesel och D&G ligger steget före med sina designers. Ont i ögonen och huvudvärk av alla detaljer. :)
De är nog så långt ifrån vad jag tycker är tilltalande man kan komma. Det finns ett fåtal märken (exempelvis Panerai) som lyckas göra stora schyssta klockor, Graham klassar jag inte som en av dessa tillverkare.

Balla klockor med brett modellprogram, från svincoolt till obrukbart. :)

Vore kul att se mer Graham och andra ovanligare märken på forumet. Bremont är ett annat märke som lockar lite!
Bremont är ett annat märke på frammarsch, samma sak där, massa nya ADs. Problemet med dem är att de går all in för "made in UK" vilket ju inte stämmer överens med verkligheten. Kopplingen till flygindustrin känns också krystad. Några snygga modeller har de däremot.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
På senare tid har Graham poppat upp lite varstans, hos bland annat Timelessluxwatches, Jurawatches och nu @ERIKSON URHANDEL
Jag behöver nog inte ens uttrycka vad jag tycker om Graham men samtidigt är nyfiken på vad ni andra tycker. Går ni igång på detta?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Alltid sjuuuuukt stora rabatter utomlands på dessa, fick 45% utan att blinka i abu dhabi på Graham, köpte ingen ändå.
 
De är nog så långt ifrån vad jag tycker är tilltalande man kan komma. Det finns ett fåtal märken (exempelvis Panerai) som lyckas göra stora schyssta klockor, Graham klassar jag inte som en av dessa tillverkare.


Bremont är ett annat märke på frammarsch, samma sak där, massa nya ADs. Problemet med dem är att de går all in för "made in UK" vilket ju inte stämmer överens med verkligheten. Kopplingen till flygindustrin känns också krystad. Några snygga modeller har de däremot.

Bell & Ross är ett annat roligt märke med egen design, och som faktiskt ligger rätt bra i pris, Graham däremot är roliga men priserna är lite insane...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det är något med Graham som kittlar.
Har faktiskt haft likt den på bilden tidigare.
/j
graham_rac_trigger_blue_01.jpg


Snodd bild så klart,,,,
 
Topp