• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grand Seiko 4522-8000

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag väntar på ett uttalande av Jonte eller Molle angående denna. :)

En 4522-8000 från 1971.

http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=&to=sv&a=http://item.rakuten.co.jp/sweetroad/w-6113/

6113-i.jpg


Jag kan få hem den för 9800:- ink moms.
 

_jonte

Patek
Jadu.. lite klurigt, men framförallt svårt att säga utifrån bilder med så låg upplösning. Radar upp några spontana kommentarer...
Absolut en av mina favoritmodeller, men föredrar den i stål.
Svårt att se om det finns genomnötning i guldet. Troligtvis ok då den inte polerats särskilt mycket, eller inget. Väldigt tjockt guld på dessa.
Tavlan verkar ok, men omöjligt att säga säkert utifrån bilderna.
Okänt skick på urverk.
Dålig på prisbild på dessa i cap cold.
Molle kan säkert hjälpa mer!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack! - Modellen är tokläcker och petfekt storlek på den. Det hade ju känts jäkla coolt med en vintage GS.. Jag kommer nog skick ett pm till Kuma-kun och fråga honom.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Gör så, han är nog en av de bästa på dessa.
Kanske du kan få bättre bilder om du är genuint intresserad?
Jag har skickat till Kuma-Kun och frågade... Fy faan jag är helt exalterad över det här! en vintage GS från 1971! Jag har velat ha GS länge... Men att min första GS isåfall kanske blir en vintage GS hade jag ingen aning om.. :D
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den modellen har juste boett och ett drömverk. Håller med _Jonte dock att en i SS vore att föredra. Dock, som påpekats, har Seiko hyfsat tjockt med guld på de som är doublé. På bilden ovan tycker jag den ser riktigt bra ut. Har du bild på baksidan, vore trist med en bortfrätt medaljong. Bild på min i SS nedan.

gs4522.jpg


gs4522_2.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Klickade länken och såg att det fanns fler bilder. Medaljongen är ju OK. Spännet är ej original, men det kan du hitta på yahoo japan.

6113-3.jpg



Bucklan bör se ut såhär (fast capgold dårå):
images
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den modellen har juste boett och ett drömverk. Håller med _Jonte dock att en i SS vore att föredra. Dock, som påpekats, har Seiko hyfsat tjockt med guld på de som är doublé. På bilden ovan tycker jag den ser riktigt bra ut. Har du bild på baksidan, vore trist med en bortfrätt medaljong. Bild på min i SS nedan.

gs4522.jpg


gs4522_2.jpg
Fasiken vad fin... Stål eller Guldlager varianten spelar ingen roll faktist... Priset är ju också bra!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Klickade länken och såg att det fanns fler bilder. Medaljongen är ju OK. Spännet är ej original, men det kan du hitta på yahoo japan.

6113-3.jpg



Bucklan bör se ut såhär (fast capgold dårå):
images
Med andra ord verkar det vara grönt? Jag ska bara sälja av två klockor först....
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har inget att tillföra mer än att de där ser så j_vla snygga ut. I alla fall på bild, med de skarpa linjerna, cleana men eleganta tavlan, bandhornen som är en direkt förlängning av boettsidorna, utstrålar skönhet, design och perfektion, med boettlocksmedaljong och allt. Har tyvärr inte haft förmånen att se en IRL :( Stålisen är snyggast, då de ger mig mest samuraj-vibbar ;) Lite som jag tycker PP nautilusen kommer mer till sin rätt, i stål.
 
Topp