• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Grand Seiko Diver 200m Spring Drive SBGA029 ***PRISBUMP 2018-01-29, NU 36K***

AB

Panerai
2-Faktor
Pris
36000
Returpolicy
Ej retur vid F2F, klockan är försäkrad samt under garanti och kan inspekteras innan köp. Om den skickas sker retur enligt ök.
Bilder Skickat
  1. Ja

***

Nytt pris (kommer inte sänka den mer) 2018-01-29: extremt rimliga 36k (tidigare 38k, 39,5k, 42k). Då får du alltså en svensksåld GS i otroligt fint skick som endast varit uttagen i fyra månader. Listpriset i Sverige på motsvarande modell ligger på 65 950 SEK enligt Optura. Jag kan skicka med värde (köparen står för frakt) men ser helst att affären sker F2F. Bytesvärde 38k.
***

Efter betänketid har jag återigen kommit fram till att jag MÅSTE bredda min samling bortom dykarklockor. Jag låter därför min superfina lyxdykare Grand Seiko SBGA029 vandra vidare.

För mer info om klockan, läs exempelvis en välskriven recension av modellen skriven av @Chrisse här. Jag kan inte nog poängtera hur fantastiskt spring drive-urverket (9R65) är med dess exakthet (±1 sek per dag) och flytande gång. Gångreserven ligger på fina 72 timmar. Boetten mäter 44 mm och på handleden sitter den som en smäck då det vertikala måttet (lug-to-lug) endast är 50 mm, bärbarheten är alltså väldigt bra.

Klockan är uttagen av mig från svensk AD (Klockmäster) i september förra året. Utöver gällande garanti till september 2020 tillkommer även en allriskförsäkring från Klockmäster som gäller till september 2018 (enligt dem täcker den eventuella skador som inte omfattas av garantin samt stöld eller förlust).

Klockan säljes givetvis med allt som ingick vid köp (box, cert, manual, extra länkbitar samt hangtag). Den är i extremt bra skick (se bilder) och sparsamt använd sedan den blev uttagen. Originallänken är använd än mindre då jag mest använt klockan med ett DAL1BP-gummi.

Byten? Try me! Ser helst rakt köp men man vet aldrig. Grand Seiko är såklart spännande, kanske SBGJ001/003? Alt SBGA211? Andra märken kan självklart också vara intressant.

Referenser


Tack KS!

051496E2-1E69-4FB4-A60E-B2440B9DF5A6.jpeg

(Snodd bild, mina bilder nedan)

9514BF9C-B9DC-459E-A3DA-93857B8614F1.jpeg
Foto 2017-11-30 10 42 33.jpg
Foto 2017-11-30 10 43 25.jpg
Foto 2017-11-30 10 42 57.jpg
Foto 2017-11-29 12 59 07.jpg
 
Senast ändrad:
Topp