• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Grand Seiko SBGX293

AB

Silver
2-Faktor
Pris
20000
Returpolicy
Ej retur vid F2F då klockan är under garanti och kan inspekteras innan köp. 24h om den skickas och inte motsvarar beskrivning.
Bilder Skickat
  1. Ja
Dags att återigen rensa lite i klocklådan och låter därför min superfina Grand Seiko SBGX293 vandra vidare. Till syvende och sist är dykare min grej. Grym allroundklocka (OWG-material?) med extremt bra finish och detaljrikedom. Kommer på länk men passar utmärkt på andra band också.

Köpt av forummedlem här på KS. Fullset och svensksåld, uttagen i april 2018, således fortfarande under garanti till april 2021. Klockan är i ett väldigt bra skick, det enda jag kan se är lite småskav på boetten på sidan mittemot kronan och sedan någon enstaka hairline här och var.

För mer info om klockan, läs recensionen skriven av A Blog To Watch (gamla referensen). Väldigt bärbar klocka, boetten mäter 39mm (kronan exkluderad) och höjden 11mm. Dubbelpulsigt quartzverk 9F61 som håller ±10 sekunder per år, tre års batteritid. Urverket anses vara ett av de mest avancerade quartzverken i världen. Vattenresistent till 100 meter med skruvad krona. Just denna referens har magnetiskt motstånd till 40 000 a/m. AR-behandlat safirglas.

Pris: 20 000 SEK. I Sverige låg listpriset på 34 950 SEK vid tidpunkten för inköp. Priset är fair och kommer ej sänkas.

Jag kan skicka med värde (köparen står för frakt) men ser helst att affären sker F2F. Bytesvärde 22k. Ej retur vid F2F då klockan är under garanti och kan inspekteras innan köp.

Byten? Try me! Ser helst rakt köp men man vet aldrig. Grand Seiko är såklart spännande, helst SBGV009/011.

Referenser

Tack KS!

8D2CDAE2-E88D-452D-AD00-9A52CAA2B01A.jpeg

C6688EDE-3B94-4001-BAC8-0226C83F3D71.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp