• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Derix

Patek
2-Faktor
Ibland undrar jag hur du kunde lura av mig den dÀr, men sen kommer jag pÄ hur det gick till och slutar undra. :)
IMG_20200619_170211.jpg
Den dÀr Àr grym. Jag satt lÀnge och funderade pÄ den vita som lÄg ute pÄ Köp&SÀlj för ett par veckor sedan. Konstigt att de inte Àr vanligare.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Den dÀr Àr grym. Jag satt lÀnge och funderade pÄ den vita som lÄg ute pÄ Köp&SÀlj för ett par veckor sedan. Konstigt att de inte Àr vanligare.
Jag har den vita enhörningen ocksÄ. Bra dykarkombo som krÀver minimal insats som Àgare. Skrotar vi sommartiden sÄ behöver man bara stÀlla dom om man byter tidszon eller batteri. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den dÀr Àr grym. Jag satt lÀnge och funderade pÄ den vita som lÄg ute pÄ Köp&SÀlj för ett par veckor sedan. Konstigt att de inte Àr vanligare.
Jag kan hÄlla med om att det Àr konstigt att inte fler klev pÄ nÀr den fanns, men den las ju ner pÄ grund av dÄlig försÀljning. Det verkar inte sÄlts mÄnga alls, för man ser den inte pÄ andra forum eller sociala medier heller
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag kan hÄlla med om att det Àr konstigt att inte fler klev pÄ nÀr den fanns, men den las ju ner pÄ grund av dÄlig försÀljning. Det verkar inte sÄlts mÄnga alls, för man ser den inte pÄ andra forum eller sociala medier heller
Jag vet inte om det Àr Äldern eller nörderiet men jag dras mer och mer Ät quartz. Kan man bara komma över en sekundvisare som inte sveper fram sÄ finns det bara fördelar kvar. Men det Àr förmodligen den grÀnsen som de flesta aldrig passerar, dÀrav dÄlig efterfrÄgan.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag vet inte om det Àr Äldern eller nörderiet men jag dras mer och mer Ät quartz. Kan man bara komma över en sekundvisare som inte sveper fram sÄ finns det bara fördelar kvar. Men det Àr förmodligen den grÀnsen som de flesta aldrig passerar, dÀrav dÄlig efterfrÄgan.
Jag tror snarare det var avsaknaden av datum som gjorde att den inte sÄlde sÄ bra. Den var ju JDM, och Japaner gillar kvarts (smarta mÀnniskor ;) ).
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Om nĂ„gon sitter och trycker pĂ„ ett brunt OEM lĂ€der för viklĂ„s (19/16) sĂ„ Ă€r jag mycket intresserad. Eller vart man kan köpa för den delen. De flesta band verkar för lĂ„nga i den ”korta” delen för att billĂ„set ska hamna rĂ€tt pĂ„ armen..
 

JesperO

Rolex
Om nĂ„gon sitter och trycker pĂ„ ett brunt OEM lĂ€der för viklĂ„s (19/16) sĂ„ Ă€r jag mycket intresserad. Eller vart man kan köpa för den delen. De flesta band verkar för lĂ„nga i den ”korta” delen för att billĂ„set ska hamna rĂ€tt pĂ„ armen..

kanske frÄga @Fredrik (Swe) snÀllt - han visar ju upp fantiska hemmasnidade band....
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Om nĂ„gon sitter och trycker pĂ„ ett brunt OEM lĂ€der för viklĂ„s (19/16) sĂ„ Ă€r jag mycket intresserad. Eller vart man kan köpa för den delen. De flesta band verkar för lĂ„nga i den ”korta” delen för att billĂ„set ska hamna rĂ€tt pĂ„ armen..
HÀr Àr en tillverkare av helt skrÀddarsydda band.


Det verkar gÄ att fÄ vad som helst tillverkat. Priset Àr sÄ klart dÀrefter.
Jag har sjÀlv inte provat dem, men Àr klart nyfiken.
 

DrDre

Patek
En trevlig och informativ videointervju med GS europachef.

 
  • Like
Reactions: mmh

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Tjena!
Har en SBGA375G (den har en extremt mörkblÄ tavla). Har funderingar pÄ att byta ut lÀnken mot lÀder + clasp. Det bÀsta jag hittar frÄn GS Àr pÄ Seiya - svart lÀderband och GS clasp. Men jag funderar pÄ om det finns andra lÀderband frÄn GS som kanske hade funkat bÀttre till den klockan? Urtavlan upplevs som svart sÄ ett svart lÀderband kan funka, men ett lika mörkt blÄtt band som urtavlan hade varit intressant att se!

NÄn som vet var man kan hitta GS-lÀderband utöver Seiya?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena!
Har en SBGA375G (den har en extremt mörkblÄ tavla). Har funderingar pÄ att byta ut lÀnken mot lÀder + clasp. Det bÀsta jag hittar frÄn GS Àr pÄ Seiya - svart lÀderband och GS clasp. Men jag funderar pÄ om det finns andra lÀderband frÄn GS som kanske hade funkat bÀttre till den klockan? Urtavlan upplevs som svart sÄ ett svart lÀderband kan funka, men ett lika mörkt blÄtt band som urtavlan hade varit intressant att se!

NÄn som vet var man kan hitta GS-lÀderband utöver Seiya?
Hos AD. Svante pÄ KM Globen kan garanterat hjÀlpa dig.
 
Topp