• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Cesura

Cartier
Det Àr inte sÄ mÄnga pÄ forumet som tar hem GS ifrÄn Japan, sÄ dom duggar inte tÀtt direkt, ser trevlig ut i fÀrgen :) Personligen Àr jag inte helt sÄld pÄ chapterringen i s/v. Var det du som skulle sÀlja din?
FÀrgen Àr otrolig och skiftar vackert. JasÄ? Den tycker jag adderar nÄgot alldeles extra faktiskt. (Biased kanske). Nej, gÄr inte i sÀljartankar för den riktigt.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ni som Àr GS-proffs. Detta Àr min nya GS. Ser en massa referat till detta 44gs-case. Vad Àr egentligen dealen med det? Anses det som mer GS Àn andra och lite bÀttre? Verkar kosta bra mycket mer Àn övriga case? Hittar inte sÄ mycket...
E6FD9635-2FFF-4F4F-98D2-BD1ADF6FA5EE.jpeg
 

nept

Panerai
Ni som Àr GS-proffs. Detta Àr min nya GS. Ser en massa referat till detta 44gs-case. Vad Àr egentligen dealen med det? Anses det som mer GS Àn andra och lite bÀttre? Verkar kosta bra mycket mer Àn övriga case? Hittar inte sÄ mycket...
E6FD9635-2FFF-4F4F-98D2-BD1ADF6FA5EE.jpeg

Fast gör dom det? Tycker motsvarande modeller verkar kosta liknande belopp i olika boetter

Ps. Snygg klocka! Ref?

Screenshot_20210312-182312_Firefox.jpg

Screenshot_20210312-182645_Firefox.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni som Àr GS-proffs. Detta Àr min nya GS. Ser en massa referat till detta 44gs-case. Vad Àr egentligen dealen med det? Anses det som mer GS Àn andra och lite bÀttre? Verkar kosta bra mycket mer Àn övriga case? Hittar inte sÄ mycket...
E6FD9635-2FFF-4F4F-98D2-BD1ADF6FA5EE.jpeg
Är det sbgp003? Att den Ă€r dyrare Ă€n de andra med samma urverk ska sĂ€kert motiveras med att det Ă€r mer handpĂ„lĂ€ggning vid framstĂ€llningen av den boetten. Om det verkligen Ă€r sĂ„ kan jag inte svara pĂ„, men det var samma med den tidigare sbgv serien
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ni som Àr GS-proffs. Detta Àr min nya GS. Ser en massa referat till detta 44gs-case. Vad Àr egentligen dealen med det? Anses det som mer GS Àn andra och lite bÀttre? Verkar kosta bra mycket mer Àn övriga case? Hittar inte sÄ mycket...
E6FD9635-2FFF-4F4F-98D2-BD1ADF6FA5EE.jpeg
44GS refererar till en boettform som anvÀndes pÄ 60-talet, ex 4420-9000, och som Àr baserad pÄ Taro Tanakas "Grammar of Design".
Den Äterlanserades för ett par Är sedan som SBGW047, och jag tycker fortfarande att det Àr den bÀsta GS nÄgonsin.
De GS som idag har det som kallas "44GS-case" (inte av GS sjÀlva, vÀl?) har framförallt de snedplanade bandhornen och boettsidorna.
B6EA34F6-6CE5-4CDC-9449-F9647A23FAA0.jpeg

BFCC8AA8-E3B2-4A49-A3A9-EE78101530A8.jpeg


Mer lÀsning finns tex hÀr:
Och @kuma-kun kan sÀkert rÀtta mig och fylla i betydligt mer.
Det finns en hel del fantastiska bilder i
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
44GS refererar till en boettform som anvÀndes pÄ 60-talet, ex 4420-9000, och som Àr baserad pÄ Taro Tanakas "Grammar of Design".
Den Äterlanserades för ett par Är sedan som SBGW047, och jag tycker fortfarande att det Àr den bÀsta GS nÄgonsin.
De GS som idag har det som kallas "44GS-case" (inte av GS sjÀlva, vÀl?) har framförallt de snedplanade bandhornen och boettsidorna.
B6EA34F6-6CE5-4CDC-9449-F9647A23FAA0.jpeg

BFCC8AA8-E3B2-4A49-A3A9-EE78101530A8.jpeg


Mer lÀsning finns tex hÀr:
Och @kuma-kun kan sÀkert rÀtta mig och fylla i betydligt mer.
Det finns en hel del fantastiska bilder i
Aha - tack för bra svar! Verkar finnas mÄnga olika boetter för GS. Ska försöka lÀsa mig klokare.
 
Senast Àndrad:

ThomasP

Cartier
2-Faktor
NÀtt och bekvÀm. SBGX263.
20210313_140136.jpg
Riktigt fin! Det Àr pÄ nÀrmare hÄll som man inser att det finns vÀldigt mycket fler detaljer jÀmfört med vad man kan tro vid en första anblick.

Champagnetavla passar dessutom till alla fÀrger. Svart tavla fungerar till mycket, men passar tyvÀrr inte speciellt bra med blÄtt.
 

nept

Panerai
Riktigt fin! Det Àr pÄ nÀrmare hÄll som man inser att det finns vÀldigt mycket fler detaljer jÀmfört med vad man kan tro vid en första anblick.

Champagnetavla passar dessutom till alla fÀrger. Svart tavla fungerar till mycket, men passar tyvÀrr inte speciellt bra med blÄtt.

Åntligen ett bra argument som jag kan sĂ€ga till mig sjĂ€lv nĂ€r jag funderar pĂ„ om jag borde kört pĂ„ SBGA281 istĂ€llet för 83 😎
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Åntligen ett bra argument som jag kan sĂ€ga till mig sjĂ€lv nĂ€r jag funderar pĂ„ om jag borde kört pĂ„ SBGA281 istĂ€llet för 83 😎
DÀrav att första GS blev en 83:a Àven för mig. Kör OWGMARCH med en trevlig liten Certina, men lÀngtar till man fÄr ha pÄ sig GS igen. :)
 

Masen81

Omega
DrÀgglade över dessa 2 pjÀser idag hos Mr King Seiko Svante KM Globen, faaaaaaan!! Varför har jag skaffat mig impulskontroll these days?
68756FD5-59A4-4C0C-9243-1C173C7F84F2.jpeg
07BD7095-6042-4FF0-8EFC-45326A8E2746.jpeg


EDIT: 60 anniversary 2020 modell men tillverkas de fortfarande 2021?
SBGP015 Àr iaf limiterad till 2000 ex. Men verkar inte vara sÀrskilt populÀra dÄ, om dom fortfarande gÄr att köpa nya. Tycker den Àr riktigt najs sjÀlv.

DSC_1364.JPG
 
Topp