• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gravyr på Reverso?

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hej!

Jag funderar på att gravera en Reverso med bara text på baksidan och undrar om det finns någon som vet något om kostnaden för sånt. Det varierar så klart en del beroende på motiv men ändå. Kan man säga något mellan tummen och pekfingret? Någon som graverat och har lust att dela med sig av vad det kostade?

/Henrik
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ring godtycklig bättre juvelerare? Tänk dock på att be om gravyrprov/skiss först. Så att det inte är någon med anskrämlig handstil/känsla...
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jodå, jag ska höra med JLC, men jag kom just på idén hemma vid fredagsdrinken så jag tänkte kolla lite sådär spontant om någon har ett hum.

/Henrik
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Kan rekommendera en gravyr, skapar ett särskilt band mellan dig och klockan.


Detta kostade inte ens en femhunka men det var lite för billigt tror jag (o han vill inte ha fler förfrågningar...)

Läckert och extremt billigt! Frugan och jag firar tioårig bröllopsdag i sommar så det slog mig just ikväll att jag kanske skulle strunta i att sälja min Classique och i stället gravera in namn och årtal i den som tioårsgåva. Vi får se.

/Henrik
 
Topp