• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grisläder-armband

Marckus

Panerai
Tjena,
Söker ett peccary/svinläder/grisläder i 18mm. Lite svårt att hitta straps i 18 som både ger intryck av att vara av bra kvalité och i rätt utförande. Min mentala bild är ett med kontrasterande söm längs med hela bandet, även mellan bandhornen enl. bilderna nedan.

Har ni några tips/erfarenheter/övriga förslag att dela med er av skulle jag verkligen uppskatta det

IMG_3551.JPG

imgp1771resize.jpg

medium-1.jpg


Med vänlig hälsning,
Marcus
 

nifag

Cartier
Jag har också letat en del och det är nog NOS från ebay som gäller. Säljaren Timesofplenty har jag köpt ett av. Han hänger på WUS och man ska tydligen kunna maila honom för att få fram sånt som inte ligger på ebay. Just de du söker finns av någon anledning oftast i 17mm och 19mm, men kontakta honom och fråga.
 

Marckus

Panerai
Jag har också letat en del och det är nog NOS från ebay som gäller. Säljaren Timesofplenty har jag köpt ett av. Han hänger på WUS och man ska tydligen kunna maila honom för att få fram sånt som inte ligger på ebay. Just de du söker finns av någon anledning oftast i 17mm och 19mm, men kontakta honom och fråga.

Han har mycket mycket bra grejer där. Provar att maila
 
Topp