• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grovt Bedrägeri AP 25860ST

Bedrägeri där en person mött mig och bytt en kopia(Falsk) klocka med dokumentation som var kopierad/förfalskad och en mycket "bra" kopia som hade allt rätt inkl. då cert etc.

Jag vill genom detta varna andra om min klocka dyker upp vid potentiella affärer, den har serienummer: E87567-5572. En AP Chrono 39mm.

Den är nu föremål i en brottsutredning om Grovt Bedrägeri.

Om Ni dyker på denna, vänligen ta kontakt.
Anders

Beklagar det inträffade- jäkla skithög! Vi ska hålla utkik. Lycka till!
Bedrägeri där en person mött mig och bytt en kopia(Falsk) klocka med dokumentation som var kopierad/förfalskad och en mycket "bra" kopia som hade allt rätt inkl. då cert etc.

Jag vill genom detta varna andra om min klocka dyker upp vid potentiella affärer, den har serienummer: E87567-5572. En AP Chrono 39mm.

Anders

243F89A3-9671-4CEF-A38E-09A3445C1EFF.jpeg

Anders

Oerhört tråkigt att höra. Hoppas att det löser sig till din fördel.

Tråkigt.

Men om du skall varna för något så får du utveckla. Att bedrägerier händer vet nog alla.
Tillvägagångssätt, var när & hur, bilder etc.

Vi möttes på Östermalm, 16/11 på ett café där affären gjordes. Vi gick igenom all dokumentation och allt såg OK ut. GM finns på film och hans identitet är nu röjd(Visade falsk ID) Då en förundersökning är inledd, med en person som på sannolika skäl är misstänkt för grovt bedrägeri så vill jag inte gå in på alltför mycket detaljer. Utan främst flagga för en klocka som nu förmodligen ligger ute till försäljning/pantbank med ovan nämnt serienummer och som är material i en förundersökning.
Anders

Usch, hemsk historia men bra att gärningsmannen är identifierad. Har du bild på den 15300 du fick i inbyte? Just 15300 borde vara en modell som det är rätt lätt att se ifall den inte är äkta.

Hur kom du förresten i kontakt med förövaren, blocket?

Tillbaka
Topp