• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grupper på facebook?

Buckshot

Panerai
Har ni hittat några intressanta grupper på fb? Det enda som jag har sett är en grupp vid namn "Diver´s Watches". Sen finns det ju sidor för specifika märken och företag som säljer klockor.
 

zazuki

Omega
Nä, den enda jag varit med i dyrkade breitling som om avenger 2 var det snyggaste klockan som gjorts, gärna med extra blingbling också :banghead:
 

Platinum

Cartier
Använder inte facebook själv så är lite partisk när jag inte ser någon nytta med en KS-grupp. Men ofta är väl ändå facebook-grupper inriktade på ämnen där drt inte finns superbra diskussionsforum för ändamålet, eller har jag misstagit mig?
 

Wiliamo

Panerai
Jag gick med i en sluten grupp namngiven efter Archieluxury beståendes av fanboys och Steinhart-troll. Tycker det räcker i facebookväg:D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vintage watches följer jag på Facebook, en salig blandning av ommålade tavlor och ovanliga vintageur
 

Rulle

Audemars
Det är rätt komiskt för enligt dom så kan man hämta ut en ny daytonaC hur lätt som helst från en ad i europa och tillåmed få rabatt ?! Blir bara trött :(
 

Rulle

Audemars
Är det en sån triple A Daytona ;)
Var en nyss som la upp att han idag beställt en daytonaC från bergströms .. och ska få den nästa månad och fick rabatt dessutom...

Och sen blev man kallad klockexpert och det kom upp bilder med lite brattar och ym's med amg's i bakgrunden som dom tyckte man skulle värdera .. allt bara för att man lever i verkliga livet
 

tissoter

Audemars
Var en nyss som la upp att han idag beställt en daytonaC från bergströms .. och ska få den nästa månad och fick rabatt dessutom...

Och sen blev man kallad klockexpert och det kom upp bilder med lite brattar och ym's med amg's i bakgrunden som dom tyckte man skulle värdera .. allt bara för att man lever i verkliga livet
Låter seriöst :)
 

ScubaKing

Audemars
Nej! Jag var med i någon svensk klock-grupp förut men folk var så otroligt okunniga så jag lämnande.

Nä, den enda jag varit med i dyrkade breitling som om avenger 2 var det snyggaste klockan som gjorts, gärna med extra blingbling också :banghead:

Någon som.är med i den exlusiva klockor och smyckes gruppen på facebook ?

Bara jag som kan total lacka på folket där inne ? Haha

Tror ni talar om samma grupp. Köp & Sälj Exklusiva Klockor på Facebook. Smycken tillhör inte gruppen längre utan det är endast klockor som gäller nu.

Det är den gruppen jag lite blygt gör reklam för i min sign läst ner på min profil här på KS. :happyhappy:

Det är en kompis till mig som har den gruppen. Jag kan inte hålla med om alla i gruppen är otroligt okunniga, det är ändå 3000 medlemmar i gruppen och väldigt många är från KS och TimeToTalk forumen. Så det finns många i gruppen som sitter på kunskap med.

Jag kan hålla med om att det varit väldigt mycket just Breitling i gruppen, kanske för att det är ett exklusivt märke som inte är lika dyrt som Rolex, jag vet faktiskt inte. Dock så finns det en hel del Rolex med, och nyligen en och annan Patek. Även mycket Seiko och dylika.

Även mycket frågor om värderingar av olika klockor med och så. Inga kopior är tillåtna i gruppen och där på den punkten modereras det rätt hårt.

Det säljs och köps rätt bra i gruppen och folk verkar överlag tycka det är roligt att diskutera. Men jag håller med om att det är väldigt högt i tak många gånger :D. Det är mycket diskussioner.

Enligt mig är det lite som när TimeToTalk (Den gula tiden) var i högform om man ser till snacket i gruppen :rolleyes:, mycket tokerier men även väldigt roligt. Mycket diskussioner och starka åsikter. Vissa helt tokiga som sagt. :D

Profilerna som går med i gruppen kollas alltid före man släpper in någon i. Det är givetvis inte bombsäkert men man får ett hum om personen i alla fall. :)
Bedragare avslöjas rätt snabbt i gruppen och det skapar alltid rubriker.

Givetvis ingen komplement för KS men ett roligt alternativ.

Välkommen in och kolla, det är rätt underhållande :cool:

Köp, Sälj och Diskutera Exklusiva Klockor - Facebook
https://www.facebook.com/groups/1384156598509785/
 
Senast ändrad:
Topp