• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grupper på facebook?

ScubaKing

Audemars
Konfronterade en kille som sålde en fake rolex och så blev jag tillsagd av admin att det är fullt tillåtet att sälja kopior på sidan. För mig är botten nådd redan där!

Då menar du en annan grupp. Den gruppen jag skrev om ovan är 100% mot kopior, det får inte säljas några som helst kopior i gruppen och ALLA diskussioner som ens rör kopior raderas omgående. Jag tror du har blandat ihop grupperna. Den jag talar om har 3000 medlemmar.
 

ScubaKing

Audemars
Eller nej såhär var det! Det var en kille som sålde en brutalt dålig 114060 kopia och sa att det va en AAA+ kopia. Så sa jag att klockan var brutalt uppenbart fake och sedan frågade jag också ifall det är tillåtet att sälja fakes på sidan.

Nej inte en chans i den gruppen som jag skrev om. Det finns liksom inte. Är det något som modereras stenhårt så är det allt som kommer upp rörande kopior.
 

ScubaKing

Audemars
Känns som mitt medverkande på facebook snart är över ! Haha

Du var mycket uppskattad av alla seriösa och din kunskap var tydlig. Jag vet du blev irriterad på några förortsungar och jag förstår dig till fullo rörande den diskussionen. Så ge det gärna en chans till. Du var som sagt uppskattad och omtyckt av väldigt många :)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Du var mycket uppskattad av alla seriösa och din kunskap var tydlig. Jag vet du blev irriterad på några förortsungar och jag förstår dig till fullo rörande den diskussionen. Så ge det gärna en chans till. Du var som sagt uppskattad och omtyckt av väldigt många :)
Verkar vara en del förortsungar som vill "showa" väldigt mycket haha :) Grym grupp för övrigt.
 

Rulle

Audemars
Du var mycket uppskattad av alla seriösa och din kunskap var tydlig. Jag vet du blev irriterad på några förortsungar och jag förstår dig till fullo rörande den diskussionen. Så ge det gärna en chans till. Du var som sagt uppskattad och omtyckt av väldigt många :)

Aaah nu vet man vem du är ;)
Alltid kul att få ett ansikte på folk !

Kan ju ärligt säga att det finns en rädsla att lägga upp bilder där pga rån och liknande..
Tyvärr
 

ScubaKing

Audemars
Aaah nu vet man vem du är ;)
Alltid kul att få ett ansikte på folk !

Kan ju ärligt säga att det finns en rädsla att lägga upp bilder där pga rån och liknande..
Tyvärr

Yes vi har ju snackat en del i gruppen :). Men det var flera som tyckte det var tråkigt när du lämnade faktiskt. Du kan mycket och var aktiv, sådant är ju väldigt roligt.

Jag tror helt ärligt inte rånrisken är så hög, jag har inte hört om något som skulle ha hänt. Folk går ju med sina klockor på stan, och att du visar dem i en grupp tror jag inte ökar risken. Men jag är inte expert på något sätt.

Men skippa visa klockor då och var bara med och diskutera. Du är saknad som sagt :)
 

Rulle

Audemars
Yes vi har ju snackat en del i gruppen :). Men det var flera som tyckte det var tråkigt när du lämnade faktiskt. Du kan mycket och var aktiv, sådant är ju väldigt roligt.

Jag tror helt ärligt inte rånrisken är så hög, jag har inte hört om något som skulle ha hänt. Folk går ju med sina klockor på stan, och att du visar dem i en grupp tror jag inte ökar risken. Men jag är inte expert på något sätt.

Men skippa visa klockor då och var bara med och diskutera. Du är saknad som sagt :)

:breitling:
 

Rulle

Audemars
Absolut och du har rätt. Det är dock väldigt svårt att moderera bort dessa individer före det faktiskt händer.
Haha så sant så !
Det är ju visserligen kul att det finns fler ställen där folk kan snacka klockor men sen är klocksnack för jäkla trevligt för här blir det sällan allt för dålig stämning och kunskapen är höööööög
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag tillför inget bra i tråden nu (inget svar på din fråga) men skulle jag börja gå med i klockgrupper på Facebook hade jag verkligen inte haft tid över till något annat då man redan har Klocksnack och Watchuseek :D

Rån-/inbrottsrisken hade ökat också, som någon redan påpekat.
 
Topp