• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAT. GRUPPKÖP: Sinn via Erikson Urhandel i Sundbyberg. Avslutas Söndag 17/5, kl 23:59

ironcastle

Patek
2-Faktor
Som fler av er säkert känner till har Sinn nyligen släppt ett antal nyheter, där U50, en mindre modell av den klassiska U1:an, är det som sticker ut mest.
Personligen har jag stort intresse av märket i fråga, och har haft fler modeller. Ni som hänger i Sinn-tråden har nog sett mig där skulle jag tro.
Skulle ha åkt ner till Frankfurt för ett fabriksbesök i mars, men det kom ett virus i vägen för den trippen, så det får bli ett senare tillfälle.
Men i o m detta har jag haft kontakt med både fabriken och @ERIKSON URHANDEL vilket flera känner till. Det ena gav det andra, och frågan ställdes om inte jag kunde dra ihop ett gruppköp. Det är många som visat intresse för den nya U50:an och även andra modeller, som t ex 556:an.

Sverige har bara en AD av märket, anrika Erikson Urhandel i Sundbyberg. Jag har varit i kontakt med Richard, innehavare av butiken, avseende ett upplägg för gruppköp. Sinn är ett märke vi inte hittar i gråhandeln, de aktar sig noga för att sälja så att deras klockor hamnar i händerna på gråhandlare. Detta gör också att de håller på sin integritet, och säljer såvitt jag vet inte rabatterade klockor. Det är i klartext svårt att få rabatt på detta märke. Men, efter dialog med Richard har detta upplägg tagits fram:

Priset på klockan (finns länk till Eriksons hemsida i ett par inlägg längre ner) avgör vilket scenario som kommer att gälla. För tydlighets skull: erbjudandet gäller valfri modell. Priset styr alltså:

¤ Prisklass upp till 15.000 kr för klockan utan extra tillbehör så gäller ordinarie pris för klockan, men Erikson Urhandel kommer att bjuda på ett gratis silikonarmband med C-spänne. Alltså det klassiska enkla Sinn-spännet. Alternativt, om klockan klär sig bättre i läder, ett läderarmband med C-spännet.
¤ Prisklass från 15.001 kr för klockan utan extra tillbehör så kommer man att få 10% rabatt på klockan. Utöver det så erbjuder Erikson Urhandel 50% rabatt på silikonarmband med antingen C-spänne eller viklås. Föredrar man läderarmband framför ett silikonarmband, så gäller 50% rabatt även på det, antingen med C-spänne, eller med butterflylåset.

Detta är erbjudande är unikt i sitt slag, Erikson Urhandel har tidigare aldrig gjort något liknande tillsammans med Sinn.

Praktiskt då? Vi har denna vecka på oss att tänka igenom vad man vill ha. Ta en titt på Erikson Urhandels hemsida för inspiration och priser.

Anmälan
sker genom att mejla Richard hos Erikson Urhandel, [email protected] (ange GRUPPKÖP i rubriken). Var NOGA med att formulera EXAKT vad det är du vill köpa. All betalning sker till Erikson Urhandel enligt deras gängse praxis.

Tidsfrist: denna vecka. Söndag den 17/5 kl 23.59 stänger vi gruppköpet. Måndag den 18/5 sammanställs hur många som varit intresserade och vad det är som Erikson Urhandel plockar hem. Vissa klockor kommer det att vara leveranstid på, som t ex nya modeller. Exakta tider och vilka modeller som har resp väntetid svarar Erikson Urhandel på.

Jag hoppas att många kommer att nappa på detta erbjudande så att vi tillsammans även hjälper en av alla våra urhandlare i dessa kärva tider.

Med reservation för ev felskrivningar. Texten kan komma att uppdateras under veckan.

Edit 13/5: har tagit bort att anmälan sker i tråden. Mejla dina önskemål direkt till Richard hos Erikson Urhandel.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är svenska listpriset på U50 i de olika versionerna? Svårt att ta ställ ing utan pris.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jättekul initiativ! Men jag känner mig lite dum som inte riktigt fattar hela vägen. Det blir som en röstning där valet blir en specifik modell som flest vill ha, eller får var och en köpa precis vilken klocka den vill med dessa förutsättningar inom given tid?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är nog dålig på att räkna. Verkar gå på ett ut med Sinns hemsida efter svenska priset -10% rabatt.
Nja, det beror väl kanske på vilka modeller man tittar på? UX på länk kostar €2080 inkl. frakt (ca 22.200kr). Listpris hos Eriksons är 22.290kr och landar alltså på lite drygt 20k efter rabatt. U1 på gummi kostar €2380 (ca 25.400kr) och 25.490kr hos Eriksons dvs. strax under 23k med rabatten.

Inga monsterrabatter kanske men en bra deal där man kan spara ett par tusenlappar om man ändå har tänkt köpa. :)
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag är nog dålig på att räkna. Verkar gå på ett ut med Sinns hemsida efter svenska priset -10% rabatt.
Jag delar inte din uppfattning riktigt, men det står såklart var och en fritt att räkna själv. Kan man hämta själv i Sundbyberg, alternativt skicka inom Sverige som Erikson står för, slipper man även frakten från Frankfurt, som hemsideköp annars för med sig.
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag delar inte din uppfattning riktigt, men det står såklart var och en fritt att räkna själv. Kan man hämta själv i Sundbyberg slipper man även frakten från Frankfurt, som hemsideköp annars för med sig.
Och visst är det fri frakt inom Sverige från Erikson? Över 1000 kr tror jag de kör fri frakt.

Jag tycker det här låter som ett bra initiativ! :)
 

hd1

Omega
2-Faktor
Undrar varför Erikson inte har Finanzplatz i sortimentet? :cigar:
Önskar alla en chans att besöka fabriken, varit där två gånger och det är en fantastisk platz.
Bra initiativ!!
IMG_20190920_105844.jpg
 
Topp