• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppresa till Basel 2017

Buss, vandrarhem, krökar i bussen, klämmer på varandras klockor om vi inte kan planka in. Max 2000 kr/person.
Är det bara jag som får upp bilder från bussresan i Torsk på Tallinn på näthinnan? Lasse Kongo bakom ratten, full fart mot Basel!
image.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Be dem kolla boende och flyg först så du har något att utgå från. Många besökare har stående bokningar som löper på. Tror många intresserade kommer falla på priset.

Om jag får gissa lite; flyg t o r + 2 nätter:
Flyg: 5000kr/person.
Boende: 5000kr/natt.
Biljett: 530kr x 3.
Totalt: 16590kr.
SågarN^
 

Portugieser

Cartier
Realist. ;) Tänkte bara att folk kanske borde skaffa sig en någorlunda realistisk prisbild så inte TS får 200 PM. :)
Jag kan leva med 200 PM. Bättre att vi får många som hoppar av än att folk som kanske kunnat åka med hoppar av innan vi ens vet förutsättningarna.

Ingenting är bindande ändå. Jag vill ha PM från alla som är seriöst intresserade av att resa. Kanske tom går att hitta någon sponsor som går in och finansierar en del av resan - allt är möjligt.
 

Portugieser

Cartier
Hej alla,

Relativt svalt intresse och mest folk som ser eventuella problem istället för möjligheter i tråden tyvärr. Dock är det ju några som varit positiva så jag gör ett sista försök här.

Som det står i första inlägget så vill jag har PM från alla som är seriöst intresserade, så att jag har något konkret att komma med till resebyrån. Jag vet inte hur många intressenter de vill ha för att det skall vara värt för dem att börja dra i sina trådar men vi måste ju börja någonstans. Det är fortfarande ingen som skickat ett PM med de uppgifter som efterfrågas (även om jag fått ett par PM).

De uppgifter jag vill ha är

1) namn,
2) e-post och
3) telefonnummer.

Jag kommer att lämna över uppgifterna till resebyrån så får vi se vad de kan skrapa ihop. OBS (!) att det bara är en intresseanmälan det handlar om och att det inte på något vis är någonting som är bindande eller medför några som helst förpliktelser för någon intressent.


Ping! @Oscaro @Tobias Eriksson @Affe @JesperO @willbur @Zacke @Philippe Stern @Gummo @Mcgregor @Ruben @Pauledward @osverigeo @Tobias Eriksson



/S
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Hej alla,

Relativt svalt intresse och mest folk som ser eventuella problem istället för möjligheter i tråden tyvärr. Dock är det ju några som varit positiva så jag gör ett sista försök här.

Som det står i första inlägget så vill jag har PM från alla som är seriöst intresserade, så att jag har något konkret att komma med till resebyrån. Jag vet inte hur många intressenter de vill ha för att det skall vara värt för dem att börja dra i sina trådar men vi måste ju börja någonstans. Det är fortfarande ingen som skickat ett PM med de uppgifter som efterfrågas (även om jag fått ett par PM).

De uppgifter jag vill ha är

1) namn,
2) e-post och
3) telefonnummer.

Jag kommer att lämna över uppgifterna till resebyrån så får vi se vad de kan skrapa ihop. OBS (!) att det bara är en intresseanmälan det handlar om och att det inte på något vis är någonting som är bindande eller medför några som helst förpliktelser för någon intressent.


Ping! @Oscaro @Tobias Eriksson @Affe @JesperO @willbur @Zacke @Philippe Stern @Gummo @Mcgregor @Ruben @Pauledward @osverigeo @Tobias Eriksson



/S

@Denke ??
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej alla,

Relativt svalt intresse och mest folk som ser eventuella problem istället för möjligheter i tråden tyvärr. Dock är det ju några som varit positiva så jag gör ett sista försök här.

Som det står i första inlägget så vill jag har PM från alla som är seriöst intresserade, så att jag har något konkret att komma med till resebyrån. Jag vet inte hur många intressenter de vill ha för att det skall vara värt för dem att börja dra i sina trådar men vi måste ju börja någonstans. Det är fortfarande ingen som skickat ett PM med de uppgifter som efterfrågas (även om jag fått ett par PM).

De uppgifter jag vill ha är

1) namn,
2) e-post och
3) telefonnummer.

Jag kommer att lämna över uppgifterna till resebyrån så får vi se vad de kan skrapa ihop. OBS (!) att det bara är en intresseanmälan det handlar om och att det inte på något vis är någonting som är bindande eller medför några som helst förpliktelser för någon intressent.


Ping! @Oscaro @Tobias Eriksson @Affe @JesperO @willbur @Zacke @Philippe Stern @Gummo @Mcgregor @Ruben @Pauledward @osverigeo @Tobias Eriksson



/S
Du har fått PM nu av mig
 

Portugieser

Cartier
Hej på er,
Som många gissade så har det visat sig svårt att få tag på hotellplatser. Resebyrån har varit i kontakt med i princip varenda hotell i närheten men har bara lyckats komma med på någon reservlista. Får nog hoppas på nästa år i stället.

Blir det några ändringar så uppdaterar jag här!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej på er,
Som många gissade så har det visat sig svårt att få tag på hotellplatser. Resebyrån har varit i kontakt med i princip varenda hotell i närheten men har bara lyckats komma med på någon reservlista. Får nog hoppas på nästa år i stället.

Blir det några ändringar så uppdaterar jag här!
Fan va tråkigt. Jag vill verkligen åka. Några andra som är på att försöka lösa det här?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det funkar absolut, men som sagt så är det ett större problem att få möten. Att bara vara där som gäst är nog inte särkilt roligt

Nej, du har klart en poäng. Har några bekanta samlare från världens alla hörn som är där. Men de har också klocksamlingar som jag inte ens kan drömma om. För en enkel fattiglapp som jag blir det nog svårt att få till bra möten...
 

Oew

Rolex
Nej, du har klart en poäng. Har några bekanta samlare från världens alla hörn som är där. Men de har också klocksamlingar som jag inte ens kan drömma om. För en enkel fattiglapp som jag blir det nog svårt att få till bra möten...
Samma här, tror att man kanske skulle kunna få till ett eller två bra möten om man utnyttjade alla sina kontakter, men skulle ändå inte tycka det var värt det. Åker jag någon gång ner så vill jag besöka i princip alla tillverkare som jag är intresserad utav.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Klart möten hade varit en dröm. Men jag tycker det hade varit kul att vara där ändå och känna på stämningen och spana på allas handleder :)
 
Topp